اصفهان - جلسه بررسی راهکارهای اجرای لایحه بیمه همگانی دربرابر مخاطرات طبیعی با حضور منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران بیمه های استان در محل سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان برگزار شد.

دستگاه های اجرایی مکلف  به بیمه اموال و دارایی های خود هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،علی صبوحی ضمن بیان تأکید استاندارمبنی بر ضرورت ورود جدی شرکتهای بیمه استان برای پوشش بیمه ای مناسب کلیه بخش ها از جمله واحدهای مسکونی و فضاهای اداری دستگاههای اجرایی، اظهار داشت : می بایست وضعیت موجود بیمه در استان احصاء و در مرحله بعد با برنامه ریزی و تقسیم کار مناسب نسبت به افزایش ضریب نفوذ بیمه اقدامات مناسب کارسازی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه عملکرد صنعت بیمه در هر کشوری نشان دهنده مثبت یا منفی بودن وضعیت اقتصاد آن کشور است و بیمه صحیح ترین مکانیزم و روش علمی جبران خسارات در تمام کشورهای جهان می باشد گفت: در حوزه بیمه این انتظار هست که بیمه ها با استفاده از حداکثر ظرفیت های داخلی در این صنعت نسبت به گسترش آن اقدام نمایند و ما نیز آمادگی داریم درصورت وجود هرگونه مشکل با مکاتبه و پیگیری از طریق معاونت بانک و بیمه وزارت متبوع در این خصوص کمک کننده باشیم.

صبوحی تصریح نموذ : اصلی شرکت های بیمه برموضوع فرهنگ سازی بیمه همگانی بوده است و دستگاه های اجرایی مکلف شده اند کلیه اموال و دارایی های خود را بیمه کنند و درحال انجام شدن است لیکن مشکل اصلی که وجود دارد بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی است که برعهده شهرداری ها و دهیاری ها گذاشته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری درادامه ابراز نمود :  وقوع سیل و زلزله های اخیر در کشور بار مالی زیادی برای دولت ایجاد نموده و نیاز است بیمه ها در جبران این خسارت، کمک کنند و همچنین درخصوص اطلاع رسانی اهمیت موضوع باید بیشتر فعال باشند.

منصور شیشه فروش گفت از دیگر مشکلات ، طولانی بودن مدت زمان پرداخت خسارت بدلیل کم بودن تعداد ارزیاب هاست. ما از بیمه ها انتظار داریم به دولت و استانداری در مدیریت بحران های پیش آمده باشند کمک کنند.

وی درپایان بیان داشت لازم است شرکت های بیمه آمار ساختمان های تحت پوشش بیمه خطرات طبیعی دراستان را به مدیریت بحران استان اعلام نمایند و جهت آشنایی بیشترمردم با موضوع بیمه منازل و اموال دربرابر خطرات طبیعی اطلاع رسانی از طریق صداوسیما و سایر رسانه ها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.