صدها هزار نفر در پاریس اقدامات بیشتر برای جلوگیری از خشونت‌های خانوادگی علیه زنان و حمایت از زنان قربانی خشونت‌های جنسی را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان پاریسی خواستار برخورد با خشونت جنسی و قتل زنان در خانواده‌ها شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روز شنبه، صدها هزار نفر در پاریس دست به راهپیمایی زدند تا اقدامات بیشتر برای جلوگیری از خشونت‌های خانوادگی علیه زنان و حمایت از زنان قربانی خشونت‌های جنسی را خواستار شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، خشونت‌های خانوادگی که گاه به قتل زنان فرانسوی به دست همسران منجر می‌شود، موضوعی است که امانوئل مکرون آن را موضوعی شرم آور برای فرانسه دانسته است.

باتریس دونارد، فعال پنجاه و چهار ساله عضو جنبش «همه ما» در همین خصوص گفت: اکنون به سطحی از آگاهی دست یافته ام و خوشبختانه من هرگز قربانی خشونت نبودم ولی همه ما در معرض خشونت جنسی قرار داریم. با هر زن، مادر و خواهری که صحبت بکنید، متوجه می‌شوید که برای خود داستانی از آزار و خشونت جنسی دارند. این موضوع باید خاتمه یابد. باید احترام بگذاریم و همزیستی بهتری داشته باشیم. مردها نیز باید این را درک کنند و این روزها، رفتار آنان به مراتب بهتر شده و این امر خوب است.

وی تصریح کرد: باور دارم که سطح آگاهی‌ها بیشتر شده است. از سال گذشته مسئله زن کشی وارد گفت‌وگوی عمومی شد. برای یک زن، به خاطر زن بودنش، مرگ امکان دارد. مشکل از جایی شروع می‌شود که مردان اجازه نمی‌دهند وقتی زوجی از هم جدا شد، زنان پی کار خود بروند و کار به قتل می‌رسد زیرا مردان خود را مالک زنان می‌پندارند. در پرونده‌های جدایی، گاهی کار به اقدام مردان در این خصوص می‌کشد. کلیت این مسئله باید در هم شکسته شود.

آلیسیا آرابیر، فعال دیگر گفت: ما در تلاش برای واقعی کردن مجازات برای قتل هستیم تا به این مصونیت خاتمه بخشیم. باید با بهانه‌هایی که همواره در راه این مبارزه پیش می‌آید، مقابله کرد. ما می‌خواهیم کسانی که در تماس با قربانیان خشونت جنسی هستند، خواه در بیمارستان و خواه در پاسگاه‌های پلیس و جاهای دیگر، آموزش بهتری ببینند. دستور العمل‌هایی روشن باید وجود داشته باشد تا نیروهای پلیس نتوانند شکایت‌های زنان در این خصوص را نادیده بگیرند، تحقیقاتی هستند که به نتیجه نمی‌رسد زیرا مشکلاتی عمده در این خصوص در نظام قضایی وجود دارد. ما همچنین خواهان ایجاد پناهگاه‌هایی ایمن‌تر برای زنانی هستیم که قربانی خشونت جنسی شده اند، مراکز حمایتی باید بیشتر و احکام قضایی حفاظتی بیشتری باید صادر شوند. باید مراقبت‌های بیشتری از زنانی که قربانی خشونت شده اند، صورت بگیرد.

تظاهرکنندگان در کنار طرح درخواست‌های خود، یاد صد و سی زنی را که در سال جاری در خشونت‌های خانوادگی جان خود را از دست دادند، گرامی داشتند.

با وجود اینکه گفته می‌شود فرانسه از مترقی‌ترین قوانین برای حفاظت از حقوق زنان برخوردار است، خشونت‌های خانوادگی در این کشور از جمله بالاترین آمارها در اروپا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.