مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: برای شکوفایی اقتصادی باید در حوزه‎های دانشی، عرصه‌های فناوری، علوم بنیادی و کاربردی سرمایه‎گذاری لازم صورت گیرد.

نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علوم بنیادی و کاربردی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، حمیده رضوی در همایش "چگونگی تامین و اخذ حمایت‌های مالی از واحدها و هسته‌های نوآور" در کاشمر افزود: کسب و کارهای جدید باید کشف و با همت و اراده جوانان، فعالیت در این حوزه‎ها بیشتر شود زیرا امید ملت ایران به نتیجه بخش بودن کسب و کارهای جدید و نوپا است.

وی با بیان اینکه  صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی یک نهاد غیر دولتی است که بیش از ۵۱ درصد سهام آن متعلق به نهادهای عمومی غیر دولتی، افراد حقیقی و شرکت‎های حقوقی غیر دولتی و ۴۹ درصد سهام آن متعلق به بخش‎های دولتی است، اظهار داشت: این صندوق از سال ۸۷ تاسیس و سرمایه فعلی آن در خراسان رضوی بیش از ۷۰ میلیارد ریال است و تلاش می‎شود این سرمایه تا پایان امسال به بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی گفت: صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی بعد از صندوق دانشگاه تهران و صنعتی شریف رتبه سوم کشور را داراست که تلاش می‎شود به رتبه برتر دست یابد.

رضوی افزود: از سال ۸۷ تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از هزار و ۶۰۰ طرح پژوهشی و خدماتی پرداخت شده، همچنین در سال ۹۷ بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده و خط اعتباری امسال صندوق نیز ۵۲۰ میلیارد ریال است.

وی ابراز امیدواری کرد در منطقه ترشیز نیز دفتر صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی فعال شود.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در این همایش گفت: بسیاری از پژوهشگران و کارآفرینان از خدمات و حمایت‎های صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی ‎اطلاع ندارند.

هادی معماریان افزود: در این راستا مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و مرکز آموزش عالی کاشمر گام‎های خوبی را برداشته‎ است به طوریکه با دعوت از افراد تاثیرگذار و موسسات و نهادهای مختلف تلاش کرده افرادی که در حوزه نوآوری، فناوری، خلاقیت و کارآفرینی فعالند بتوانند از تسهیلات و حمایت‎های این صندوق برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تنها مختص مرکز آموزش عالی نیست بلکه تمام منطقه ترشیز شامل شهرستان‌های کاشمر، خلیل‎‌آباد، بردسکن و کوهسرخ می‌‏توانند از امکانات آن بهره‎مند شوند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.