خوزستان- رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز گفت: در تلاشیم سهمیه بنزین برای شخصی ها نیز در صورت ساماندهی شدن بگیریم تا از افزایش نرخ کرایه ها توسط آنها جلوگیری کنیم.

افزایش سهمیه بنزین برای خودروهای سامان دهی شده/ نوسان کرایه ها، شخصی است

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ با توجه به گران شدن بنزین یکی از دغدغه های مردم گران شدن کرایه های شهری است، در اهواز پیش از افزایش قیمت بنزین هم نرخ کرایه ها نوسانات زیادی داشت در همین اواخر بلافاصله بعد از تصویب شورا مبنی بر افزایش کرایه های شهری در ۲۰ مهر، مسافر بری های شهری دو ماه به مهر مانده کرایه ها را افزایش داده و در تاریخ مورد نظر نیز شاهد همان بالا رفتن قیمت ها بودیم.

از طرفی با توجه به تعداد کم سرویس ها حمل و نقل استفاده از خودروهای شخصی در ناوگان مسافربری اهواز سالهاست جا افتاده و این مسافربرها نرخ را با توجه به شرایط می سنجند، حالا باید دید با وجود گرانی بنزین آنها همچنان در این چرخه می مانند یا عطای آن را به تاکسی ها می بخشند؟ برای پاسخ به سراغ رحیم کعب عمیر، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز می روم وقتی از او درباره تغییر کرایه ها می پرسم می گوید: کرایه ها گران تر شده اند اما کرایه تاکسی ها و اتوبوس های شهری سامان دهی شده تغییر نداشته اند.

 او با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی نرخ بنزین، اظهار می کند: پیشنهاد کردیم برای عدم افزایش کرایه ها بسته های تشویقی چون ارایه لاستیک و باطری دولتی برای وسایل حمل و نقل عمومی در نظر بگیرند، اما برای مسافربران شخصی هیچ یارانه ای به جز قراردادن ایستگاه و خط نداشته ایم و طبیعتا آنها کرایه ها را افزایش می دهند، در صدد هستیم تا سهمیه بنزین برای آنها نیز در صورت ساماندهی شدن بگیریم تا از این افزایش نرخ جلوگیری کنیم.

کعب عمیر با تاکید براینکه مسافربری های غیر ساماندهی شده برای جبران کمبودهای وسائل حمل و نقل اهواز نیاز هستند، تصریح می کند: اهواز با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بایستی ۱۲ هزار تاکسی داشته باشد در حالیکه هزار و ۶۰۰ مسافربر خطی کافی نیست و نیاز است با ساماندهی و تخصیص بنزین شخصی ها را در مدار حمل و نقل شهری نگه داریم.

رییس کمسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز از ۲ هزار دستگاه نقلیه ساماندهی نشده در شهر خبر داده و اضافه می کند: پیش از گران شدن سوخت به دلیل امنیت شهری و بحث بنزین از آنها خواستیم نسبت به ساماندهی خود اقدام کنند، حالا با گران شدن بنزین مسلما برای ساماندهی مراجعه می کنند.

او با اعلام اینکه بازرسی ها برای جلوگیری از افزایش کرایه توسط رانندگان بیشتر شده و در ۶ نقطه شهر در طول روز بازرس داریم، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افزایش نرخ توسط تاکسی ها به ایستگاه های بازرسی جنب تاکسیرانی مراجعه کنند و تاکید کرد قطعا به شکایت آنها رسیدگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.