موسی الرضا ثروتی گفت: سیاسی کاری و لجبازی های جناحی و فعالیت های بدون برنامه ریزی ، تبعات سنگینی به دنبال دارد؛ آقای روحانی و وزرای مربوطه باید پاسخگوی خسارتهای اخیر به اقتصاد کشور باشند ، چرا که حرکتی که باید به صورت تدریجی و با اقناع افکار عمومی برای کشور دستاورد به دنبال می داشت به محملی برای سوء استفاده ضد انقلاب تبدیل شد.

لجبازیهای سیاسی تبعات سنگینی به دنبال دارد/دولت نمیتواند دستوری قیمتهارا کنترل کند/دولت بگوید چه مقدار ظرفیت حمل ونقل عمومی را افزایش داده است ؟

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص عدم اهتمام دولت به اجرای قانون گفت: متاسفانه دولت آقای روحانی از روی کار آمدن تا کنون به انحاء مختلف قانون گریز بوده است؛ عدم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به شکل صحیح آن؛ پرداخت یارانه به اقشار ثروتمند جامعه؛ عدم حضور در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مسائلی ازاین دست بیانگر بی توجهی دولت به اجرای قانون وضروریات مورد نیاز مسائل اقتصادی؛ اجتماعی و حتی سیاسی است.

وی دراین باره بیان داشت: مقام معظم رهبری با واگذارکردن امور اقتصادی کشور به سران سه قوه به دنبال اجرای راهکارهای خوب در حل مشکلات و معیشت مردم بودند؛ حمایت ایشان از تصمیم دولت حمایت از وحدت عمومی و عدم فرصت سازی برای دشمن در هیاهوی اعتراض های به بنزین بود که به دست اشرار و ضد انقلاب و منافقین از مسیر اعتراض مردمی منحرف و به فتنه و آشوب تبدیل شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کار بدون مطالعه خسارت آفرین می شود؛ آقای زنگنه با طی کردن مسیر بی اعتمادی چند روز قبل از اجرای افزایش قیمت بنزین به مردم چیز دیگری می گوید در حالی که دولت آنچه خواسته انجام می دهد. تورم زایی افزایش قیمت بنزین امری بدیهی است دولت به صورت دستوری نمی تواند مانع افزایش قیمت ها شود چرا که هزینه های ما سه برابر شده است.

موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه میزان بنزین اعلام شده برای کلانشهرها کافی نیست گفت: شصت لیتر بنزین برای کلانشهرهایی چون تهران که مردم ساعتها در ترافیک می مانند به هیچ وجه جوابگو نیست؛ هنگامی که خط فقر بسیار زیاد ونگران کننده شده است آیا دولت به سه برابر کردن هزینه های مردم فکر کرده است که این افزایش چه تاثیری در معیشت آنها به جای می گذارد؟ با آنکه مسئول ستاد سوخت اعلام می کند به تاکسی های اینترنتی چون اسنپ و تپسی سوخت می دهیم اما دیروز بیش از یک ساعت هیچ اسنپ و تپسی درخواست سفر را به دلیل عدم سوخت رسانی و گران شدن نرخ بنزین قبول نمی کرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت خاطر نشان کرد: اگر دولت به دنبال افزایش درآمد ارزی است چرا در سالهای گذشته اقدام به ساخت پالایشگاه بنزین نکرده است؟ چرا تمام فشار دولت بر مردم و صندوق توسعه ملی به جای حرکت و خلاقیت و توسعه تولید است؟ برداشتن کارت سوخت توسط دولت آقای روحانی و انزجار از کوپنی شدن این روزها توسط دولت تکرار می شود، آیا دولت پاسخ قانع کننده ای به خساراتی که به اقتصاد وارد کرده دارد؟

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: سیاسی کاری و لجبازی های جناحی و فعالیت های بدون برنامه ریزی تبعات سنگینی به دنبل دارد؛ آقای روحانی و وزرای مربوطه باید پاسخگوی خسارتهای اخیر به اقتصاد کشور باشند چرا که حرکتی که باید به صورت تدریجی و با اقناع افکار عمومی برای کشور دستاورد به دنبال می داشت به محملی برای سوء استفاده ضد انقلاب تبدیل شد.  

موسی الرضا ثروتی با انتقاد از عدم ظرفیت سازی حمل و نقل عمومی به تحلیل سخنان دولتمردان و شهردار تهران پرداخت و گفت: از همه جالب تر آن است که دولت و شهردار تهران بر افزایش خدمات رسانی سیستم حمل و نقل عمومی به مردم سخن می گویند بدون آنکه توضیحی درباره سیستم حمل ونقل عمومی بدهند که آیا یک اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران یا کشور اضافه شده است؟ آیا مترو ظرفیت خدمات رسانی بیش از این را دارد؟ آیا روستاها از اتوبوس یا مینی بوس لازم برای حمل و نقل معلمان و دانش آموزان برخوردارند؟ دستور بدون ظرفیت سازی و تامین زیرساخت ها فرار به جلو و رد گم کنی بیشتر نیست. هنگامی که دولت یک ریال سهم خود را به مترو نداده است چگونه می تواند از توسعه حمل و نقل عمومی و خدمات دهی بیشتر به مردم سخن بگوید؛ آنچه دولت انجام می دهد بسیار عجیب و دور از ذهن هر کارشناس و صاحب نظری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.