۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 679612

با پایان مهلت ثبت نام متقاضیان حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نگاه کوتاهی خواهیم داشت به فیلم هایی که فرم حضور در جشنواره را پر کرده و آماده نمایش در مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند.

چه فیلم‌هایی در جشنواره فجر ۳۸حضور دارند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که کمتر از سه ماه تا آغاز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده، بسیاری از آثار متقاضی حضور در این دوره مراحل ثبت نام خود را تکمیل کردند و با توجه به دسترسی محدود به اینترنت طی هفته گذشته این فرصت در اختیار فیلمسازان دیگر گذاشته شد تا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره مراجعه کرده و فرم ثبت نام را پر کنند. این گزارش اشاره مختصری به شاخص ترین فیلم هایی دارد که امسال در جشنواره حاضر خواهند بود.

«خون شد»

کارگردان «قیصر» و «گوزن ها» امسال با «خون شد» در جشنواره حاضر خواهد بود. کیمیایی اوایل مهرماه این فیلم را جلوی دوربین برده بود و این روزها با تکمیل کردن فرم ثبت نام حضور خود را در سی هشتمین جشنواره فجر اعلام کرده است. آخرین حضور او در جشنواره فجر به فیلم  «قاتل اهلی» برمی گردد.

علیرضا زرین‌دست در ششمین همکاری‌اش با کیمیایی مدیریت فیلمبرداری «خون شد» را بر عهده دارد و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم است. سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«خورشید»

مجید مجیدی یکی دیگر از چهره های شاخص جشنواره امسال خواهد بود که نسبت به دیگر همتایان خود با فاصله بیشتری از فضای فجر دور بوده است. آخرین حضور او در جشنواره به فیلم «آواز گنجشگ ها» در بیست و ششمین دوره فجر می‌رسد و قطعاً حضور دوباره او برای دوستدارانش خوشایند خواهد بود. البته در این مدت در جشنواره های بین المللی زیادی حضور داشته است. او امسال با «خورشید» به سینما بازگشته است. این فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک امیر بنان و مجید مجیدی به تازگی فرم حضور در جشنواره را پر کرده است.

«خروج»

ابراهیم حاتمی کیا نیز با «خروج» آمادگی خود را برای حضور در جشنواره امسال اعلام کرده است. آخرین حضور حاتمی‌کیا در سینما به فیلم «به وقت شام» در جشنواره سی و ششم بازمی‌گردد و این بار نیز با همکاری دوباره با سازمان هنری رسانه‌ای اوج در این جشن سینمایی حاضر می شود. «خروج» اواسط شهریور در گچساران کلید خورد و داستان ساکنان یک روستا را روایت می کند که برای اعتراض به وضعیت‌شان سراغ دولت می‌روند.

فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

«قاتل و وحشی»

حمید نعمت الله نیز سه سال پس از «شعله ور» با «قاتل و وحشی» به سینما برمی‌گردد. به نظر می رسد «قاتل و وحشی» فیلم متفاوتی نسبت به دیگر آثار این کارگردان باشد. نعمت الله این بار نیز سراغ همکاری مجدد با لیلا حاتمی و امین حیایی رفته تا تجربه موفق دیگری را کلید بزند. ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی فر، علی علایی، سام نوری، یاسمین معینی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم اواسط شهریوماه جلوی دوربین رفت.

«آتابای»

نیکی کریمی امسال با «آتابای» که خود نیز تهیه کنندگی آن را برعهده دارد در جشنواره حضور خواهد داشت. این فیلم اواسط تیرماه در خوی، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی مقابل دوربین رفت و به تازگی فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده است.

فیلمنامه «آتابای» توسط هادی حجازی‌فر و بر اساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده و هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی و دانیال نوروش از جمله بازیگران آن هستند.

«درخت گردو»

محمدحسین مهدویان با «درخت گردو» به عنوان پنجمین اثرش در جشنواره امسال حاضر می شود. کارگردانی که با آثارش ثابت کرده یکی از محبوب ترین های دوره های اخیر فجر بوده است. پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی، بابک حمیدیان ترکیب بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی می کنند.

«روز صفر»

سعید ملکان که سال گذشته با تهیه کنندگی «تنگه ابوقریب» در جشنواره سی و هفتم حاضر امسال تجربه اولین کارگردانی خود با فیلم «روز صفر» را به جشنواره سی و هشتم فجر می آورد.

این فیلم روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است و امیر جدیدی  و ساعد سهیلی دو نقش اصلی فیلم «روز صفر» هستند و در کنار آنها چند بازیگر خارجی و ده‌ها بازیگر تئاتر در فیلم «روز صفر» هنرنمایی می‌کنند. فیلمنامه «روز صفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآوردند و علی قاضی مدیریت فیلمبرداری فیلم را بر عهده دارد.

«عنکبوت»

ابراهیم ایرج زاد پس از «تابستان داغ» امسال با یک فیلم جنجالی در جشنواره حاضر خواهد بود. فیلم سینمایی «عنکبوت» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی پس از گذراندن مراحل طولانی پیش تولید، اواخر شهریورماه در تهران جلوی دوربین محمود کلاری رفت. این فیلم داستان هولناک زندگی قاتل زنجیره ای را روایت می کند که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و محسن تنابنده نقش اول آن خواهد بود. در کنار تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، فرید سجادی حسینی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی و ... بازی می کنند. 

«مردن در آب مطهر»

نوید و جمشید محمودی از فیلمسازان فعال سینما به تازگی اکران فیلم تحسین شده «شکستن همزمان بیست استخوان» را پشت سر گذاشته اند، امسال با «مردن در آب مطهر» به جشنواره خواهند آمد. «مردن در آب مطهر» اواسط شهریوماه جلوی دوربین رفت و در این فیلم عاشقانه علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقار کاشانی و پیمان مقدمی نقش آفرینی می کنند.

«سه کام حبس»

سامان سالور در هفتمین تجربه سینمایی خود با «سه کام حبس» به جشنواره می آید. محسن تنابنده و پریناز ایزدیار که نقش های اصلی «سه کام حبس» را بازی می کنند، جلوی دوربین مسعود سلامی رفته اند.  سمیرا حسن پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«کارو»

فیلم سینمایی «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی حسین صابری نیز از دیگر آثاری است که در جشنواره رونمایی می شود. این فیلم بعد از فیلم‌های سینمایی «سجاده آتش» و «رنجر» و سریال «رقص پرواز» چهارمین اثر بلند احمد مرادپور خواهد بود. «کارو» تازه‌ترین اثر سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اولین محصول «مرکز فیلم و سریال عصر» است و مریلا زارعی، پیمان مقدمی و علی پاینده از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«گورکن»

این فیلم به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان است و ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا و گوهر خیراندیش بازیگرانی هستند که جلوی دوربین مجید گرجیان مدیر فیلمبرداری این اثر رفته‌اند.

«انفرادی»

تازه‌ترین ساخته سید مسعود اطیابی است که توسط سید ابراهیم عامریان تهیه می‌شود. «انفرادی» بعد از «دینامیت» دومین همکاری مشترک اطیابی و عامریان در سینماست. مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلمنامه «انفرادی» را حمزه صالحی نوشته است.

«مغز استخوان»

دومین فیلم سینمایی حمیدرضا قربانی در مقام کارگردان است که حسین پورمحمدی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. فیلمنامه این اثر را قربانی با همراهی علی زرنگار نوشته و مضمونی اجتماعی دارد. پریناز ایزدیار، جواد عزتی، نوید پورفرج، بابک حمیدیان و بهروز شعیبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«دینامیت»

«دینامیت» نیز محصول مشترکی از مسعود اطیابی و عامریان است که توسط حمزه صالحی و شیما محمدبیگی نوشته شده است. این فیلم مضمونی کمدی دارد و پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری و زیبا کرمعلی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

«عروسی مردم»

مجید توکلی پس از ساخت فیلم «متولد ۶۵» این بار سراغ «عروسی مردم» رفته است. فیلمی که پیش از این «روزی دو میلیون» نام داشت به تازگی فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. نازنین بیاتی و شکیب شجره در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

«شنای پروانه»

محمد کارت که پیش از این در حوزه فیلم کوتاه تجربه کسب کرده بود امسال با «شنای پروانه» به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه گذاری محمدصادق رنجکشان حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه خواهد کرد.

جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«پیتوک»

مجید صالحی نیز امسال با اولین فیلم سینمایی خود یعنی «پیتوک» به جشنواره می آید. احسان بذلی، هادی حجازی‌فر و مهتاب کرامتی در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

«قتل عمد»

 سعید دولتخانی کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و  علی رجایی، امیر رضایی، صدف فرهودی، نیلوفر استخری، جواد اسدی، سجاد حسین‌پور و محمد فیلی در این فیلم حضور دارند. در خلاصه داستان «قتل عمد» آمده است: در یک نیمه شب، غریبه‌ای توسط یک هیولا به قتل می‌رسد. حادثه آن شب، پشت پرده می‌ماند. چند شب بعد یک ماجرای عاطفی چهره دیگری از قاتل نشان می‌دهد.

«لتیان»

این فیلم نیز به کارگردانی علی تیموری نیز از فیلم‌هایی است که فیلمبرداری آن به پایان رسیده و در مراحل فنی به سر می‌برد. پریناز ایزدیار، امیر جدیدی و سارا بهرامی در این فیلم بازی کرده‌اند.

«بعد از تو»

این فیلم به کارگردانی فرهاد نجفی هم فرم حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌ است. در این فیلم بازیگرانی چون مینا وحید، تیرداد کیایی، مهدی حسینی، نیلوفر پارسا، بابک قادری، دریا مرادی دشت، رضا بادامچی حضور دارند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بعد از تو دیگر هیچ چیز عاشقانه نیست، بعد از تو آغوش هست ولی عشق نیست، بعد از تو تازه می فهمم جدایی یعنی چی، بعد از تو یعنی بعد از همه یعنی تنهایی.

درحالی که زمان ثبت‌نام فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده، خبری از حضور رضا درمیشیان تهیه‌کننده فیلم مهرجویی و تکمیل فرم حضور این فیلم در جشنواره منتشر نشده است. با این حال اما فیلم دیگری هم که فرم جشنواره امسال را پر کرد، «مجبوریم» رضا درمیشیان است؛ اما طبق اخبار رسیده، داریوش مهرجویی برای حضور «لامینور» در جشنواره فجر امسال، ثبت نام نکرده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.