جعفر قناد باشی گفت: رژیم صهیونیستی در چند سال گذشته از نظر نظامی و موقعیت منطقه ای در موازنه قدرت در سطح بسیار پایینی قرار گرفته و به شدت تضعیف شده است؛ مشکلات داخلی در کنار مشکلات بین المللی رژیم صهیونیستی را در لبه پرتگاه سقوط قرار داده است.

آغاز فروپاشی رژیم کودک کش در ناکامی های کنونی سران صهیونیستی دیدنی است

جعفر قناد باشی کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: بحران سیاسی موجود در فلسطین اشغالی و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی را در بن بست جدیدی قرار داده این رژیم کودک کش را در مرحله تعیین کننده ای قرار داده؛ مرحله ای که بیانگر عدم توانایی عبور از بحران ایجاد شده است.  تظاهرات بزرگ انجام شده علیه نتانیاهو نشان داد جامعه صهیونیستی درصدد فراهم کردن زمینه های برکناری اوست.

وی دراین باره افزود: بحران سیاسی موجود و افزودن پرونده های فساد آقای نتانیاهو بیانگر شکست سیاسی این رژیم غاصب است؛ به رغم برگزاری انتخابات و تجدید مجدد انتخابات هنوز نتانیاهو قادر به بستن کابینه نیست و در عرصه قضایی اتهامات سنگین نمای دیگری از فساد در سران رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

کارشناس مسائل سیاست بین الملل خاطر نشان کرد: دادستان کل رژیم صهیونیستی در سه پرونده بزرگ نتانیاهو را به فساد؛ رشوه خواری، کلاهبرداری، خیانت درامانت و نقص سوگند متهم کرده  که هریک از موارد اتهامی اشاره شده می تواند زمینه های زندانی شدن و برکناری او را فراهم کند. این اولین بار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سمت نخست وزیری قرار دارد با چنین اتهاماتی رو به رو می شود؛ اتهاماتی که نتانیاهو پاسخی برای آن ندارد و سنگینی آن می تواند زمینه های حذف او را رقم زند.

جعفر قناد باشی گفت: برگزاری جلسات جدیدی توسط حزب لیکود بیانگر آن است که اعضای این حزب به این نتیجه رسیده اند که اتهامات آقای نتانیاهو از یک سو و شکستهای سیاسی مکرر، رژیم صهیونیستی را به قهقرا می برد؛ قطعا تلاش های رژیم صهیونیستی برای عبور از چنین بحرانی همانند دست و پا زدن در باتلاق و به عمق بیشتری از بحران رفتن است؛ لذا حزب لیکود درصدد است تا فرد دیگری را به جای نتانیاهو معرفی کند.

وی دراین باره افزود: اتخاذ چنین تصمیمی از سوی حزب لیکود بیانگر جدی بودن بحران است در حالی که رژیم صهیونیستی امیدی به تشکیل کابینه جدید ندارد و در هفته های آینده برای سومین بار ناچار به برگزاری انتخابات است؛ مساله ای که در تاریخ هفتاد ساله رژیم صهیونیستی امری بی سابقه و نشانه  روشنی بر قرار گرفتن این رژیم غاصب در مسیراضمحلال است.  رژیم صهیونیستی در چند سال گذشته از نظر نظامی و موقعیت منطقه ای در موازنه قدرت در سطح بسیار پایینی قرار گرفته و به شدت تضعیف شده است؛ مشکلات داخلی در کنار مشکلات بین المللی رژیم صهیونیستی را در لبه پرتگاه سقوط قرار داده است.

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش های آقای نتانیاهو و رقبا هیچ یک قادر به تشکیل ائتلافی با احزاب در فلطسین اشغالی نشدند؛ چرا که کوچکترین احزاب نیز حاضر به همکاری و ائتلاف با نتانیاهو نشدند؛ می توان گفت نتانیاهو حدود یک دهه نخست وزیری، ناکامی های تلخی را تجربه می کند و  این ناکامی ها به کل رژیم صهیونیستی تعمیم پیدا کرده است چرا که اصلی ترین رقیب او در تشکیل کابینه موفق نبوده و رقیبی نتوانسته به کابینه راه پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی تحلیلگران از سقوط رژیم صهیونیستی گفت: نشانه های موجود بیانگر بروز اختلافات شدیدی در جامعه صهیونیستی است، اختلافاتی که این رژیم را درگیربحران های  بزرگی کرده که عبور از آن  برای رژیم صهیونیستی حیاتی است. عدم عبور از این بحران برای رژیم غاصب به معنای  فروپاشی جدی است؛ موضوعی که تحلیلگران پیش از بروز این مسائل پیش بینی کردند. قطعا می توان گفت با توجه به نشانه های سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی روند فروپاشی نظام سیاسی اسرائیل کلید خورده و سران صهیونیستی در بن بست ناگشودنی قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.