مرد جوانی که با نرم‌افزار تغییر صدا خودش را زن معرفــی و به بهانه برقراری رابطه جنســی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، در مشهد دستگیر شد.

کلاه برداری با نرم‌افزار تغییر صدا

عقیل رحمانی /

مرد جوانی که با نرم‌افزار تغییر صدا خودش را زن معرفــی و به بهانه برقراری رابطه جنســی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، در مشهد دستگیر شد.

 ماجرای کلاه‌برداری از افراد هوسران چه بود؟

چنــدی پیــش پرونــده‌ای در دادســرای ناحیه ۷ مشهد(ویژه فضای مجازی) مطرح و روی میز قاضــی مهدی حقدادی، معاون دادستان قرار گرفت. بررسی ماجرا از سوی مقام قضایی نشان میداد فردی بــا درج آگهی‌های متعدد برقراری رابطه غیراخلاقی در فضای مجازی، طعمه‌های خود را به دام می‌انداخت و اقدام به کلاه‌برداری از آنها می‌کرد.

 با توجه به حساسیت ماجرا و احتمال گسترش این اقدام مجرمانه بود که پرونده برای شناســایی عامل و یا عاملان آن به شعبه ۷۷۱ دادسرای ناحیه ۷ مشهد ارجاع شد. به این واســطه قاضی جلائیان در مرحله اول از پلیس که موضوع را کشــف کرده بود خواست در شعبه حاضر و تحقیقات میدانی خود را ارائه کند.

در حین انجام بررسی‌های قضایی مشخص شــد مأموران پلیس حین رصد فضای مجازی با یک آگهی غیراخلاقی در اینســتاگرام مواجه و پس از آن به صورت پوششــی با شماره تلفن همراه درج شده در آن فضا تماس برقرار کرده و همه چیز از آنجا شروع شده بود.

وقتی تماس برقرار شــد آن سوی خط زن جوانی پاسخ داد، این مکالمه ادامه داشــت تا اینکه او از مأموران درخواست کرد ۵۰ هزار تومان برای اطمینان از صداقت رفتار برایش واریز کننــد تا او قرار ملاقات بگذارد. در ادامه مشــخص شد شیوه فرد مذکــور اینگونه بود که پس از واریز کردن وجه، دیگر به تماس‌ها و پیام‌های مجازی طعمه پاســخ نمی‌داد و او را بلاک می‌کرد.

 مردجوانی که خودش را زن جا زده بود

با توجه به مستندات موجود دستور دستگیری متهم صادر و در اختیار پلیس اطلاعات و امنیــت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت. ردزنیهــای پلیســی آغاز و صفحه‌هــای اینســتاگرامی عامل این اقدام هم مورد رصد دقیق قرار گرفت.

بررسی‌های فنی پلیس نشان میداد یک صفحه دیگر اینســتاگرامی هم با هویت خلاـه در حال انجام اقدامات مشــابه است که توســط مجرم مدیریت می‌شــود. پیگیری‌های لحظه به لحظه پلیس سرانجام موجب شد مشخص شود عامل انتشار این دست آگهی‌ها یک زن نیست و مرد جوان بیست وهشت سال‌های پشــت پرده ماجرا قرار دارد و به سرعت محل اختفای متهم در حوالی شهرک شهید رجایی ردزنی و عامل این اقدام در پی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

 روزی ۱۰۰ هزار تومان درآمدکثیف

پــس از آن متهم به دادســرا منتقل و وقتی فهمید همه چیز علیه اوست مدعی شد: تمامی اقدامــات مجرمانه را به وســیله یک نرم‌افزار تغییــر صــدا انجام مــی‌دادم. پیــش از آن هــم در اینســتاگرام و ... صفحاتی با هویت جنــس مؤنث ایجاد و وقتــی فردی را به دام می‌انداختم و از او پول میگرفتم دیگر جواب او را نمی‌دادم و بلاکش می‌کردم.

 مــن از این راه در روز حــدود ۱۰۰ هزار تومان پول به جیب میزدم. از ســویی بررسی گوشی تلفن همراه متهم حکایت از آن داشت که وی به صورت گســتردهای دست به انجام این اقدام مجرمانه در فضای مجازی زده است. پس از روشن شدن ماجرا متهم به زندان منتقل و دســتور تحقیقات تکمیلی در این زمینه هم صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.