نمایندگان بولیوی روز شنبه به اتفاق آرا با برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری موافقت کردند.

 موافقت نمایندگان بولیوی با برگزاری انتخابات جدید/ مورالس از شرکت در انتخابات منع شد

به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان بولیوی در حالی با اکثریت آرا از برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند که "اوو مورالس" رئیس جمهور سابق این کشور را از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی محروم کرده‌اند. این اقدام با هدف آرام کردن خشونت‌ها و هرج و مرج‌های این کشور پس از انتخابات جنجالی ۲۰ اکتبر صورت گرفته است.

طرح برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری بولیوی ابتدا در سنا تصویب شد و سپس مجلس سفلی آن را تایید کرده است. هر دو مجلس در اختیار و کنترل حزب جنبش به سوی سوسیالیسم است که طرفدار مورالس است.

جینی آنز رئیس جمهور موقت بولیوی با انتشار توئیتی اعلام کرده است که صبح امروز یکشنبه این طرح را به قانون تبدیل خواهد کرد.

وی نوشت: می‌خواهم از پارلمان به خاطر درک و شنیدن خواسته‌های مردم بولیوی تشکر کنم.

شورای عالی انتخابات بولیوی قرار است تاریخ برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری را تعیین کند. نمایندگان بولیوی باید اعضای جدید شورای عالی انتخابات را تعیین کنند.

تصویب این قانون که هر کسی که ۲ بار متوالی ریاست جمهوری بولیوی را در اختیار داشته، اجازه شرکت در رقابت‌های انتخاباتی را نخواهد داشت، عملا مانع از حضور مورالس شده است.

پیروزی مورالس در انتخابات جنجالی اکتبر موجب آشوب و ناآرامی‌های گسترده‌ای در بولیوی شد و در نهایت وی به پیشنهاد ارتش از این سمت کناره گیری کرد.

پس از آنکه مورالس مجبور به ترک کشور و اقامت در مکزیک شد، طرفدارانش برای اعتراض به خیابان‌ها ریختند.

مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند که در تظاهرات خشونت آمیز انتخابات ریاست جمهوری بولیوی، حداقل ۳۲ نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.