رئیس سازمان بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) گفت: هدف اصلی بسیج کارمندان این است که کارمندان و مدیران در تراز انقلاب اسلامی رشد و پرورش پیداکرده و با تعهد و دلسوزی به مردم به عنوان یک خدمتگذار و خادم بی منت خدمت کنند .

 بسیج وارد هیچ گونه تقسیمات سیاسی نشده و نخواهد شد/ ۳۱حوزه بسیج کارمندان در استان خراسان رضوی فعالیت دارند

سرهنگ سیدجواد کمالی  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ اسلام ، پیامبر (ص) از نیروی بسیج و توان مردمی برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده کردند  و دستور تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) در تاریخ ۵آذر ۱۳۵۸نیز مبتنی بر همین رویه و دیدگاه است.

رئیس سازمان بسیج ادارات سپاه امام رضا(ع) افزود: از طرفی  بسیج بستری را فراهم کرده است تا هر فرد  و با هر نوع استعداد و خلاقیت بتواند در آن حضور پیدا کند و در تعامل اثربخش با دیگر سازمانهای دولتی و تشکل های مردمی دیگر ، موجودیتی پویا به دست آورد و خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر از دانش روز و فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تجهیز نماید.

وی تصریح کرد: ۳۱حوزه بسیج کارمندان در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۷حوزه با ۲۲۰پایگاه در شهر مقدس مشهد مستقر هستند که یکی از این حوزه ها متعلق به آستان قدس رضوی  است.

کمالی با بیان اینکه  از ۸۰هزار کارمندی که در استان خراسان رضوی حضور دارند نزدیک به ۵۰هزار نفر از آنها بسیجی هستند، افزود: همچنین ۲۴حوزه  بسیج ادارات با ۳۰۰پایگاه در سایر شهرستان های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هدف اصلی بسیج کارمندان ، خدمت کردن به مردم و کوتاه کردن بروکراسی ها و اطلاع و آگاهی مدیران از مشکلات مردم بویژه در مناطق محروم ، حاشیه شهرها و بازدید های میدانی در این زمینه  است  تا خدمت رسانی به مردم به معنای واقعی را انجام دهند. از طرفی بسیج ادارات می‌توانند با ارائه ایده‌های جدید از روزمرگی و اتلاف وقت و انرژی در سازمان‌ها جلوگیری کنند و مدیران را در رسیدن به هدف انعطاف‌پذیری کاری و اداری یاری کنند.

کمالی با اشاره به اینکه تامین جهیزیه برای زوج های جوان در مناطق محروم و حاشیه شهر یکی از برنامه های بسیج کارمندان است ، ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت های بسیج کارمندان برگزاری برنامه های فرهنگی برای کارمندان بسیجی از جمله اردوهای راهیان نور، جشنواره ها و مسابقات ورزشی  است . همچنین در موضوع رونق تولید ، در جهت مرتفع کردن مشکلات کارخانه ها و مراکز تولیدی اقداماتی و حتی جلوگیری از تعطیلی آنها ، از سوی این سازمان در حوزه مسائل مالیاتی ، بیمه ای و  بانکی  با نظارت فرمانده سپاه امام رضا (ع) انجام شده است .

وی اظهار کرد:  در مورد اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نیز جلسات و برنامه های زیادی برای تشریح این بیانیه برای کارمندان بسیجی استان برگزار شده و جزو محورهای تدریس در طرح صالحین نیز قرار گرفته است . از طرفی مردم ایران همانند پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی،  با تاسی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی نیز بر دشمن غلبه خواهند کرد.

کمالی با بیان اینکه بسیج از متن مردم است و وارد هیچ گونه تقسیمات سیاسی نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: در سال جاری که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است هیچ گونه اظهار نظری در مورد رای دادن به شخص یا فرد خاصی به کارمندان بسیجی نخواهد شد و صرفا  بصیرت افزایی و ملاک های یک انتخاب درست مورد تاکید خواهد گرفت ، زیرا هدف اصلی بسیج کارمندان این است که کارمندان و مدیران در تراز انقلاب اسلامی رشد و پرورش پیدا کنند و با تعهد و دلسوزی به مردم به عنوان یک خدمتگذار و خادم بی منت  خدمت کنند  .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.