وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از کشته شدن یک نظامی این کشور بر اثر بروز سانحه در شمال سوریه خبر داد.

یک نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که مواضع دمشق علیه حضور نظامیان ترکیه در خاک سوریه تشدید شده است، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه از مرگ یک نظامی خود در شمال سوریه خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای خبر داد که یک سرباز ترکیه‌ای روز یکشنبه بر اثر بروز سانحه برای خودروی نظامی‌اش در شمال سوریه کشته شد. 

این وزارتخانه اعلام کرد، این سرباز روز شنبه (دیروز) در یک منطقه عملیاتی ترکیه در شمال سوریه زخمی شده بود و به رغم تلاش‌های پزشکی، بر اثر شدت جراحاتش درگذشت.

وزارت دفاع ترکیه با تاکید بر ناراحتی همه مردم ترکیه به دلیل مرگ این نظامی، به خانواده او و همه ملت ترکیه تسلیت گفته است.

آنکارا از نهم اکتبر (۱۷ مهرماه) عملیاتی موسوم به «چشمه صلح» را برای آنچه نابودی «تروریست‌ها در شمال سوریه و شرق رودخانه فرات» به منظور «حفظ امنیت مرزهای ترکیه» خواند، آغاز کرد و بعد از مواجه شدن با انتقادها و فشارهای بین‌المللی و رایزنی‌های بسیار، با آمریکا و روسیه درباره توقف این عملیات به دو توافق جداگانه رسید.

طبق اعلام آنکارا، هدف از توافق‌ها با روسیه و آمریکا، فرصت دادن به عقب‌نشینی گروه‌های «تروریستی» از مرز ترکیه و مهیا کردن زمینه برای بازگشتن مهاجران سوریه است.

به رغم اظهارات مقام‌های آنکارا درباره حضور نظامی در شمال سوریه، مقام‌های دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در کشورشان را «اشغالگری» و «غیرقانونی» خوانده‌اند.

«فیصل مقداد» معاون وزیر سوریه هفته گذشته با رد تمام توطئه‌های خارجی علیه کشورش گفته بود: «هر گونه اشغالگری، واکنشی به همراه دارد؛ حال این اشغالگری از سوی ترکیه باشد، یا اسرائیل یا آمریکا» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.