مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از پلمب 11 واحد صنفی مختلف و متخلف پس از افزایش قیمت بنزین در مشهد خبر داد.

پلمب 11 واحد صنفی متخلف در چند روز گذشته در مشهد

حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به گذشت حدود 10 روز از طرح افزایش قیمت بنزین و پیگیری های جدی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در کل کشور، وضعیت بازار در استان را مناسب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خودکنترلی خوبی با استفاده ظرفیت اتحادیه ها و اصناف در بازار حاکم است که مانع از افزایش قیمت کالاها می شود، افزود: حتی برخی از کالاها کاهش قیمت هم داشته اند برای مثال صنایع تبدیلی غذایی محصولات را با 10 درصد زیر قیمت به فروش می رسانند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با هر گونه گرانفروشی غیرقانونی به شدت برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت میوه محلی افزایش قیمت داشته چرا که توسط وانت بارهای بنزین سوز و از شهرهای اطراف به بازار عرضه می شوند.

وی به شهروندان اطمینان خاطر داد که نسبت به کالاهای اساسی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و گفت: هیچ کالایی در ارتباط با کالاهای اساسی نباید افزایش قیمت داشته باشد و با کمک مردم و رسانه ها جلوی افزایش های غیرقانونی گرفته خواهد شد.

کریم با توصیه به شهروندان نسبت به خرید منطقی کالا و با اشاره به نقش مردم در کنترل قیمت های بازار گفت: خرید مازاد بر نیاز کمبود کالا و در پی آن افزایش تقاضا را در بازار ایجاد می کند و همین عاملی بر افزایش قیمت اجناس می شود.

وی ادامه داد: برای نمونه میوه از آن نوع کالاهایی است که باید به سرعت مصرف شود، اگر مردم میوه را به مقدار نیاز خریداری کنند، فروشنده مجبور می شود برای حفظ کالای خود آن را با قیمت مناسب به دست مشتری برساند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه پیش از این هر واحد صنفی متخلف پس از دریافت 4 اخطار و توجه نکردن به اخطارها پلمب می شد، افزود: اما اکنون و با توجه به شرایط فعلی واحدهای صنفی در صورت داشتن هر گونه تخلف همان ابتدا پلمب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت سه مورد قصابی در منطقه قاسم آباد، سه هایپر مارکت، 2 فروشگاه لوازم خانگی، 3 مرکز گازسوز کردن خودروهای بنزینی در مشهد به دلیل تخلفات از جمله افزایش قیمت کالا، پلمب شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.