گیلان- فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری مردی که با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان موجب هتک حرمت وی شده بود خبر داد.

 جواب «نه» به پیشنهاد دوستی؛ بهانه‌ای برای انتشار تصاویر خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ مجید حسینی ، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی طرح شکایت خانمی ۳۴ ساله در پلیس فتا بندرانزلی مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام فردی ناشناس اقدام به ایجاد صفحه جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی کرده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع به دلیل هتک حرمت و آسیب روانی وارد شده به شاکیه، ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را که مردی ۳۰ ساله و ساکن بندرانزلی بود، شناسایی کردند.

وی ادامه داد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری و انجام تحقیقات اولیه از متهم اخذ شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه متهم پس از تحقیقات تخصصی به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: برابر اعترافات، متهم برای انتقام از خواهر شاکیه به دلیل دست رد به درخواست‌های دوستی وی، شروع به مزاحمت و انتشار این تصاویر کرده بود.

فرمانده انتظامی بندرانزلی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی گرفت، اضافه کرد: برخی افراد با آلبوم انگاری پروفایل، اقدام به بارگذاری عکس‌های متعدد شخصی و خانوادگی می‌کنند و در واقع این پروفایل‌ها هدف خوبی برای رفتار مجرمانه هستند و اکثر بانوانی که از انتشار عکس و یا در اختیار قرار گرفتن عکس‌هایشان در فضای مجازی اعلام شکایت می‌کنند، اظهار می‌دارند که بنیان خانواده و حیثیت فردی ایشان دچار تزلزل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.