گیلان -استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی یکی از عوامل بازدارنده در عرصه های اقتصادی و مولفه های توسعه ای است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به عرصه های فرهنگی و اجتماعی در قالب ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارد.

کاهش آسیب های اجتماعی با ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به تجمیع سه کارگروه در کارگروه مذکور، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلال و تاکیدات دولت دبیر و امید، باید برنامه ریزی های لازم جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی و اشاعه برنامه های فرهنگی صورت بگیرد.

وی با اشاره به روند مثبت شاخص های اقتصادی در کشور، افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز نیازمند همدلی و همکاری همه سازمان ها و نهادها و دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد و تشکل های دولتی و غیر دولتی هستیم تا شاخص های سرمایه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی یکی از عوامل بازدارنده در عرصه های اقتصادی و مولفه های توسعه ای است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به عرصه های فرهنگی و اجتماعی در قالب ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارد. متاسفانه امروزه به سبب فاصله گرفتن از الگوهای ایرانی و اسلامی دچار آسیب های روحی و جسمی شده ایم که از جمله آنها می توان به اعتیاد و طلاق و خشونت و چاقی و کم تحرکی و انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر اشاره کرد.

زارع از دستگاه ها خواست متناسب با شرح وظایفشان در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و تصریح کرد: برنامه های ارائه شده به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیرخانه کارگروه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان منعکس و تصویب خواهد شد.

وی از تشکیل مجمع سلامت استان در شهرستان های ۱۶گانه تا دی ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای به سلامت بانوان داشته باشیم، زیرا بانوان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.