رشت – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با نگاه آینده محور و با اتکاء به ظرفیت های بومی جان می گیرد.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با اتکا به ظرفیت های بومی جان می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان ، فیروز فاضلی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با نگاه آینده‌ محور و آمایشی برای توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی اجرا می شود.

وی اظهار داشت : در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر باید از تمام ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ‌نهادهای عمومی استفاده شود تا با اتکا بر توانمندی های محلی و بومی، برنامه شبکه شهرهای خلاق هر شهر برنامه ریزی شود و پس از جمع آوری اطلاعات پرونده شهرهای مختلف به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال و شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخشهای مختلف انتخاب شوند.

وی ادامه داد : تقویت و کاربردی‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود،حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بسترهای محلی و بومی از دیگر مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود : این اداره‌کل بر اساس موضوع یادشده مردادماه امسال فراخوانی به اداره های ۱۶گانه شهرستانی ارسال کرد و بر اساس این فراخوان آنها باید ظرفیت‌های خود را در حوزه فرهنگ و هنر در رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، سینما، هنرهای نمایشی، ادبیات، چاپ و بسته‌بندی، موسیقی، رسانه و مطبوعات، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای شناسایی و در قالب فرم هایی به وزارتخانه معرفی می‌کردند.

فاضلی با بیان اینکه شهرستان‌های گیلان با توجه به پیشینه،ظرفیت و سوابق، اقدام به معرفی زیر ساخت‌ها، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازهای شهری خود در حوزه فرهنگ و هنر کردند، گفت: با توجه به تهیه همه مدارک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره‌کل استان ،کارگاه آموزشی یک‌روزه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در رشت را برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.