گیلان- در حال حاضر استان گیلان جزو ۱۱ استان کشور از لحاظ تعداد زنان سرپرست خانوار است و ۶۲ درصد از زنان سرپرست خانوار ساکن روستا و ۳۸ درصد نیز ساکن شهر هستند.

 گیلان در حوزه تعداد زنان سرپرست خانوار جزو ۱۱ استان نخست کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله فشارهای اقتصادی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و در این میان برخی بانوان گیلانی به تنهایی بار زندگی را بر دوش کشیده و سرپرست خانواده خویش هستند تا جایی که استان گیلان از لحاظ تعداد زنان سرپرست خانوار جزو ۱۱ استان کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: طرح ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، طرح ورزش‌های همگانی، طرح توان‌افزایی زنان مدیر استان و طرح ارائه آموزش‌ها و مبانی محیط زیست از جمله برنامه‌هایی است که در گیلان اجرا شده است.

زهرا باقرنژاد خاطرنشان کرد: طرح ارائه‌ آموزش‌های پیش از ازدواج با هدف ارتقاء سلامت روان دانش‌آموزان، توانمندسازی و آگاه‌سازی در مورد مهارت‌های قبل از ازدواج نیز برای ۷ هزار نفر از دانش‌آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ مناطق محروم گیلان اجرا شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه استان گیلان جزو ۱۱ استان کشور از لحاظ تعداد زنان سرپرست خانوار است ابراز داشت: بیش از ۱۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار گیلان تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی افزود: ایجاد بازارچه گیل‌بانو و پرداخت تسهیلات بانکی  به زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات حمایتی است که انجام شد و هم‌اکنون اجرای طرح توانمندسازی اقتصاد زنان سرپرست خانوار، ایجاد بازارچه‌های دیجیتال ویژه زنان تولیدکننده و طرح ارائه‌ آموزش‌های پیش از ازدواج در دستور کار قرار گرفت.

رحیم حیدری مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این جلسه، فقر و بیکاری را ۲ عامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بایستی از ظرفیت‌های مختلف مانند سازمان‌های مردم‌نهاد و روحانیت استفاده شود و ریشه آسیب‌ها را خشکاند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۶۲ درصد از زنان سرپرست خانوار ساکن روستا و ۳۸ درصد نیز ساکن شهر هستند اظهار داشت: کمیته امداد گیلان برنامه‌های مختلفی نظیر ارائه آموزش‌، اردوهای زیارتی و اجرای مراسمات مذهبی، خدمات بهداشت و درمان، ساخت مسکن را برای زنان سرپرست خانوار استان درنظر گرفته است.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه کمیته امداد گیلان ساخت مسکن برای مددجویان را نیز در دستور کار دارد خاطرنشان کرد: اخیراً هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گیلان تحویل داده شد و هزار واحد دیگر نیز تا پایان امسال به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.