یزد – رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: همایش ملی نکوداشت طنزپرداز برجسته معاصر زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد با حضور چهره‌های سرشناس طنز و ادبیات کشور در یزد برگزار می‌شود.

همایش ملی نکوداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در یزد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک زاده با بیان این خبراظهارداشت : هم‌زمان با سالگرد درگذشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد به همت دانشگاه یزد، دفتر طنز حوزه هنری کشور، حوزه هنری استان یزد و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای علمی، فرهنگی استان همایش ملی نکوداشت این شاعر، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز برجسته کشور ۶ تا ۸ آذرماه در دانشگاه یزد برگزار برگزار می‌شود.

وی افزود: تحلیل و بررسی وجوه شخصیت ادبی، پژوهشی و اجرایی این ادیب توانا و شناساندن هر چه بیشتر وعلمی‌تر ابعاد شخصیتی و آثار وی از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.

کوچک زاده تصریح کرد: در این همایش، تازه‌ترین تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه وجوه ادبی و علمی آثار این چهره سرشناس و کم‌نظیر ادبیات و طنز معاصر ایران در قالب مقاله و سخنرانی ارائه می‌شود و برگزاری شب شعر یاد استاد (ویژه برنامه محفل طنز قندشکن) با موضوع اخوانیه‌ای برای ابوالفضل زرویی نصرآباد، گفتگو درباره تجربه‌های طنز سرایی و طنزنویسی، برگزاری کارگاه آموزشی، کارگاه مبانی طنز مطبوعاتی، مبانی داستان کوتاه طنز و ارائه مقالات از برنامه‌های این مراسم است.

وی خاطرنشان ساخت : همایش ملی نکوداشت زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد با حضور مسئولان، چهره‌های سرشناس طنز و ادبیات کشور، پژوهشگران، نویسندگان، شاعران، هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب ۶ تا ۸ آذرماه در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است: ابوالفضل زرویی نصرآباد پایه‌گذار دفتر طنز حوزه هنری کشور و بنیان‌گذار نخستین شب شعر طنز در ایران با عنوان «در حلقه رندان» و صاحب آثار متعدد در حوزه ادبیات و طنز است که کیومرث صابری‌فومنی(گل آقا) و دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی، او را در طنزنویسی عبید زاکانی و علامه دهخدای روزگار ما دانسته‌اند.

وی سال‌ها به عنوان شاعر و نویسنده‌ی طنزپرداز در نشریاتی چون گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی و ... قلم زده و نوشته‌هایش در نشریات با اسامی مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدُل شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.