بجنورد- استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی با تعیین مهلت دو هفته ای دستور داد: دستگاه هایی که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی پروژه دارند باید این پروژه ها با شاخص های ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه ریزی سنجیده شود.

پروژه های دستگاه های اجرایی با شاخص های اقتصاد مقاومتی سنجیده شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی،  محمدعلی شجاعی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ۲۱ پروژه ثبت شده استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با توجه به گزارشات دستگاه های اجرایی به اعتقاد بنده برخی از موارد مطرح شده در واقع امور جاری آن دستگاه است و برخی از پروژه ها با شاخص های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

شجاعی در ادامه به تشریح شاخص های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی باید موجب افزایش ظرفیت تولید داخلی، حفظ اشتغال موجود، کاهش نرخ بیکاری به ویژه در زنان و دانش آموختگان، افزایش نفوذ فناوری های نوین، افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و داخلی و خارجی، مقابله با بحران های زیست محیطی، کاهش آسیب پذیری اقتصادی، برقراری عدالت اجتماعی، انضباط مالی، شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و توسعه بازار، اصناف و کسبه شود.

وی ادامه داد: پروژه اقتصاد مقاومتی در هر بخش باید موجب ارزش افزوده آن بخش شود تا در نهایت سهم استان در تولید ناخالصی داخلی کشور افزایش یابد.

شجاعی با تاکید بر انطباق پروژه های اقتصاد مقاومتی با اسناد بالادستی ملی و استانی، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید پروژه های اقتصاد مقاومتی خود را با این شاخص ها بسنجند و ارائه گزارش عملکردشان بر همین مبنا باشد.

وی اشاره داشت: پروژه آبرسانی به یک شهرک و یا ایجاد راه بین دو شهر جزو وظایف و امور جاری دستگاه مربوطه است و نباید در پروژه های اقتصاد مقاومتی دیده شود.

شجاعی خاطر نشان کرد: حداکثر بازه زمانی اتمام پروژه های اقتصاد مقاومتی یکساله است و باید منجر به تامین نداشته های استان در زنجیره های تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.