خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به ساماندهی و حفاظت از بافت تاریخی روئین، گفت: در همین راستا مرمت بیش از ۱۴ خانه این روستا با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

مرمت بیش از ۱۴ خانه تاریخی روستای روئین در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اعلام این خبر اظهار داشت: این خانه‌ها به‌صورت مشارکتی با مالکان آن‌ها، مطالعه و مرمت می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۲۰ پلاک ارزشمند شامل خانه‌های دایر و متروکه در بافت روستای روئین شناسایی شده است که با تداوم طرح و مشارکت مالکان، این پلاک‌ها مرمت و ساماندهی خواهند شد.

یزدان پناه افزود: روستای تاریخی روئین یکی از منحصربه‌فردترین بافت‌های تاریخی را در میان روستاهای کشور به خود اختصاص داده و واجد ارزش‌های تاریخی و فرهنگی است که حفظ آن برای ما اهمیت دارد.

گفتنی است، روستای رویین در شهرستان اسفراین در اسفندماه سال ۹۱ به‌عنوان منطقه ملی نمونه گردشگری به ثبت رسید. این روستا با دارا بودن بیشترین بافنده و بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی به‌عنوان دهکده نساجی سنتی کشور مشهور است که سالانه ۱۵۰ هزار مترمربع حوله، دستمال و... تولید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.