رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۲ هزار ویزیت رایگان توسط تیم‌های جهادی پزشکی در سطح استان صورت گرفته است.

انجام ۴۲  هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان جهادگر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد روحانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  پیرامون هفته بسیج و مأموریت‌های محرومیت زدایی در استان خراسان رضوی  اظهار کرد: در آستانه بیست سالگی بسیج سازندگی  که به فرمان مقام معظم رهبری  در سال ۷۹ تشکیل شد؛ هستیم  و تا امروز مردم زیادی از خدمات نیروهای جوان انقلابی جهادگر بهره‌مند شده اند. .

وی افزود: باتوجه به پیام ۹ ماده ای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در موضوعات جهادی و تربیت نیروهای جهادی جدید و استفاده از فضای تربیتی اردوهای جهادی برای جوانان، باید سایر جوانان و آحاد جامعه که از این حضور در حرکت های جهادی محروم هستند مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه کارهای جهادی را باید به صورت فعالیت رسانه ای خوب نشان دهیم گفت: امسال نیروهای جهادی حرکت بزرگی را در موضوع سیل انجام دادند و در کل کشور ۱۰۰ هزار نفر برای امدادرسانی سیل حضور داشتند.

وی افزود: خراسان رضوی در سه محور از جمله کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، نیشابور، سبزوار و داورزن و محور کلات، درگز و قوچان درگیر سیل بود و در بازسازی استان گلستان شهرستان گنبد نیز معین این استان شدیم.

روحانی تصریح کرد: در بازسازی ها نیز ۵۷۰ واحد تعهد کرده ایم که ۲۰۰ واحد آن تمام شده و گروه های جهادی مشغول اتمام سایر واحدها هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱۱۰ گروه جهادی خواهر و برادر اعزام شدند که نقش دانشجویان، طلاب و متخصصان پررنگ بوده است افزود: ۱۸۰ هزار نفرروز در اردوهای جهادی شرکت کرده اند که رقم قابل توحهی است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۲هزار ویزیت رایگان توسط تیم های جهادی پزشکی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید جهاد و جهادگری تبدیل به فرهنگ عمومی شود و مختص قشر خاصی از جامعه نباشد و اردوهای جهادی با هدف «خدمت» و «خودسازی» اجرا می شود که با حضور در نقاط محروم جنبه تربیتی نیز دارد.

وی افزود: در قالب خدمات کشاورزی و آموزش های مختلف باید «دگرسازی» داشته باشیم که در این زمینه هسته های جهادی روستایی در کنار برنامه های جهادی برای احیای منطقه خودشان احیا می‌شوند.

روحانی گفت: مجمع جهادگران استان، نمایندگان منتخب گروه های جهادی هستند که از سال گذشته راه اندازی شده و در قالب کارگروه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و درمان فعال کردیم که بتوانیم امور جهادی را با تشکیل اتاق فکر سازماندهی کنیم.

وی افزود: ۵ سال است که بسیج و سپاه در قالب قرارگاه شهید برونسی در حاشیه شهر اقدامات ارزشمندی صورت داده و به تمام مساجد این مناطق کمک رسانی، مرمت و یهسازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۰۰ مسجد در حاشیه شهر کمک رسانی شده و در مورد خانه های معسرین ۷۰۰ ساخت و یا بازسازی صورت گرفته و بیش از ۴۰ هزار سبدهای معیشتی، پوشاک و لوازم التحریر توزیع شده است.

وی افزود: برنامه ای طراحی شده که در هر منطقه حاشیه شهر یک محله مورد هدف محرومیت زدایی قرار بگیرد تا تمام مشکلات آن اعم از اجتماعی، بهداشت، مدارس، خوراک، پوشاک، لوازم جهیزیه و اشتغال حل شود.

روحانی تصریح کرد: مقرر شده در حاشیه شهر فعالیت الگویی محرومیت زدایی با کمک مردم صورت بگیرد که از مهمترین برنامه ها است تا در ۷ محله حاشیه شهر کار الگویی محرومیت‌زدایی و فقرزدایی انجام شود ، امیدواریم تا پایان سال جاری برنامه محرومیت زدایی در موضوعاتی از قبیل ساخت مدارس، مساجد، خانه های معسرین و توزیع سبدهای معیشتی در محله های حاشیه شهر مشهد محقق شود.

منبع: صبح توس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.