برخی گمان میکنند که برای بسیجی شدن و بسیجی بودن باید به یک نهاد نظامی مراجعه کنند ، مدارکی و رزومه ای ارایه کنند و مورد سنجش و پایشهای سخت حراستی قرار گرفته ودرنهایت پس ازگذراندن مراحلی سخت وارد این نهاد شده و کارت عضویت دریافت کنند. پس از آن میتوانند با حضور درپایگاههای مقاومت و پوشیدن لباس نظامی و احتمالا تحویل یک اسلحه درخیابانها گشت زده و امنیت مردم را تامین کنند .

این یک دیدگاه است ، دیدگاهی کاملا اشتباه و غلط از مفهوم بسیج وبسیجی که آنرا در حد واندازه یک گروه نظامی مردمی محدود میکند. درحالیکه بسیجی یک نهاد و یک سازمان دولتی نیست ، بسیج یک تفکر است . حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی درهمین خصوص اظهار داشت: اگر ما در این چهل سال در برابر همه ترفندهای دشمنان و توطئه‌های دشمنان سربلند بیرون آمدیم، به خاطر تفکر بسیجی بوده است، بسیجی لباس و ظاهری خاص ندارد، بسیجی یک فکر و اندیشه است و همه مردم ما بسیجی هستند.

بنابراین هرتعریفی جز آنچه تولیت استان قدس رضوی میگوید محدود کردن این نهاد مقدس واین شجره طیبه است که نهالش به دست بنیانگذار انقلاب اسلامی درباغچه انقلاب کاشته شد. امروز دیگر جنگی درعرصه نظامی نداریم و دشمنان هم میدانند که توانایی رویارویی نظامی با ایران اسلامی را ندارند . توانایی های نظامی کشورمان به دست فرزندان بسیجی این مرز وبوم چنان افزایش یافته که گزینه رودرویی با کشورمان حتی در ذهن دشمنان هم خطور نمیکند.

اما ایا انها بیکار می نشینند ، مسلما پاسخ منفی است چرا که دشمن ، دشمن است و دنبال راهی تا به این کشور و این انقلاب که اکنون الگو واسوه همه ملتهای ازادیخواه تبدیل شده است ، لطمه بزند. شواهد حاکی است که جنگ بادشمنان پایان نیافته بلکه فقط جبهه آن تغییر کرده است . اگرروزگاری بسیج و بسیجی درجبهه های ونبردهای نظامی حماسه ساز میشد ، اکنون جبهه های دیگری گشوده شده است که دیگر نیاز به اسلحه جنگی ندارد، امروز نبردی همه جانبه در جبهه فرهنگی درجریان است ؛ نبردی دیگر درعرصه عقیدتی ، و نبردی از همه بزرگتر در عرصه اقتصادی . اینها بخشی از هجمه های دشمن است که مقام معظم رهبری بارها وبارها نسبت به آن هشدار داده اندو خواسته اند تا دوستداران انقلاب با تمام قوا دراین عرصه ها حاضر شوند.

امروز هرکس که بتواند خودرا به اسلحه علم ودانش مجهز کندو درعرصه فرهنگی وارد شده و دسیسه های دشمن راخنثی کند ، بسیجی است . هرکس که فرهنگ ایرانی اسلامی را برای جوانان جامعه تبیین کند بسیجی است . هرکس که سبک زندگی ایرانی اسلامی را به جریان زندگی زوجهای جوان تزریق کند بسیجی است .هرعالمی که بتواند به شبهه های ایجاد شده از سوی دشمنان درفضای دین پاسخ دهد بسیجی است .

امروز اما مشکلات اقتصادی گریبان گیر بسیاری از اقشار جامعه است ، مشکلاتی که ازتحریم ها ناشی میشود ، تحریمهای ظالمانه ای  که دشمنان کشورمان وضع کردند تا ایران انقلابی و اسلامی را از پای دراورند . آنها با این تحریمها قصد دارند میان مردم وحکومت فاصله انداخته و دراین شکاف نفوذ کرده و باعث ویرانی نظامی شوند که همین مردم با خون شهدای خود و با حضور همیشگی شان درمقاطع مختلف آبادش کردند.

امروز کسی که درراه مقابله با این تحریمها گام بردارد بسیجی است . فرقی نمیکند که کارگری باشد درکارخانه ای دور افتاده که با دقت درکارش کیفیت کالای تولید ایران را بالاتر میبرد تا هموطنش از خرید کالای ایرانی رضایت داشته باشد یا دانشمندی که با مهندسی معکوس ترکیب یک آلیاژ انحصاری تولید قطعات توربین نیروگاه را به دست میاورد.

امروز باید همه بسیجی باشندو بسیجی فکر کنند و بسیجی وار عمل کنند . بسیجی فکر کنند یعنی منافع ومصالح کشور را بر منافع ومصالح خود مقدم بدارند و بسیجی عمل کنند یعنی خود را فدای مردم کشورشان کنند .

جوانانی که لباس رزم پوشیده وبه روستاهای دوردست رفته و خانه های روستاییان بی بضاعت را ترمیم میکنند همان حسین فهمیده های امروز هستند. آنها که با ایجاد تشکلهای خیریه دست یتیمان وبینوایان حاشیه شهرها را میگیرند. وآنها که با ایجادتعاونی های چند منظوره اشتغال را به خانوادههای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آموزش میدهند.آنها که بجای نشستن درمطبهای راحت ، مردم بی بضاعت را رایگان درمان میکنند و صدها مورد دیگر که دروصف قلم نمیگنجد...

امروز دیگر بسیجی را نمیتوان دریک لباس خاص جستجو کرد ، امروز باید در پی تفکر بسیجی بود و تفکر بسیجی یعنی تفکر خدمت بی منت به مردم ، تفکر بسیجی یعنی ترجیج دادن منافع مردم وکشور به منافع باندی و گروهی و شخصی. امروز هرکس دراین جهت اندیشیدو عمل کرد بسیجی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.