فلسطینی ها امروز سه شنبه در اعتراض به تمام سیاست های ضد فلسطینی آمریکا که آخرین آن قانونی اعلام کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی بود، راهپیمایی می کنند.

«روز خشم فلسطین» علیه آمریکا و آغاز انتفاضه فراگیر علیه جنایت های اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روز سه‌شنبه هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با اعلام اینکه دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده، مدعی شد که این شهرک‌سازی‌ها به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند. مایک پمپئو در حالی این تصمیم آمریکا را اعلام کرده است که براساس قوانین بین المللی هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک ها غیر مجاز بوده و اشغالگری محسوب می شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم این کشور درباره شهرک‌سازی ها استقبال کرد و مدعی شد که این اقدام آمریکا یک اشتباه تاریخی را اصلاح می‌کند.

از این رو، فلسطینی ها امروز سه شنبه در اعتراض به تمام سیاست های ضد فلسطینی آمریکا که آخرین آن همین قانونی اعلام کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی بود، راهپیمایی می کنند.

«محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح فلسطین ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا در مورد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این جنبش و دیگر گروه های فلسطینی برنامه هایی را برای مبارزه و تحرک میدانی در تمام زمینه ها در دوره پیش رو طراحی کرده اند تا عملیات مقابله با رژیم اشغالگر را به طور بی سابقه حقوق فلسطینیان را تضییع و نقض می کند، تشدید کنیم.

محمود العالول با اشاره به اینکه دولت ترامپ و رژیم اشغالگر، گروهی هستند که جنایت های بسیاری را علیه ملت فلسطین مرتکب می شوند و ادامه وضعیت موجود امکان پذیر نیست افزود: قصد داریم تمام توافقنامه ها با اسرائیل را به خاطر جنایت هایی که مرتکب شده و حقوق ملت فلسطین را نقض می کند، لغو کنیم. باید به خاطر آینده کودکان فلسطین و وطن خود وضعیت کنونی را تغییر دهیم و در همین راستا تمام توافق ها لغو خواهد شد.

وی تاکید کرد که همزمان با تحرک سیاسی علیه اقدامات اسرائیل، مقابله با اشغالگری و شهرک سازی در قالب مبارزه و تجمعات اعتراضی ادامه می یابد و این اعتراضات به سه شنبه و جمعه آینده محدود نخواهد بود.

«جمال محیسن» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز گفت: «روز خشم» که سازمانی آزادی بخش فلسطین در محکومیت تصمیمات آمریکا خواستار برگزاری آن در تمام مناطقی فلسطین شده، آغاز مبارزه فراگیر در مقابله با اقدامات آمریکایی-اسرائیلی و انتفاضه علیه جنایت های رژیم اشغالگر است.

جمال محیسن گفت: جنبش فتح با تمام گروه های فلسطینی جهت بکارگیری تمام ظرفیت ها در میدان و رد سیاست های تنش زای آمریکا هماهنگ است و به ملت فلسطینی و توانایی آن در مقابله با توطئه های صهیونیستی آمریکایی اطمینان داریم.

وی همچنین با انتقاد از سکوت کشورهای عربی مقابل توطئه علیه مسئله فلسطین از وزرای خارجه کشورهای عربی خواست تنها به صدور بیانیه اکتفا نکنند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز به منظور مشارکت هرچه بیشتر در راهپیمایی امروز مدارس این کشور را تعطیل اعلام و بر ضرورت مشارکت در فعالیت های ضد صهیونیستی و آمریکایی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.