۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 679917

گروه سیاسی- مسعود بصیری

روز گذشته تهران شاهد یکی از تجمعات بزرگ مردمی در طول دوران خود بود. صدها هزار نفر از مردم پایتخت در سرمای  عصر روز گذشته، یکصدا فریاد حمایت از رهبری و مخالفت با شرارت سر دادند.

آنها آمده بودند تا بگویند کشورشان و باورهای دینی وملی خود را در پای هیچ خواسته مادی قربانی نخواهند کرد. مردم تهران فریاد زدند که با دشمن سرسازش ندارند و متوجه هستند که آبشخور آشوب‌های اخیر کشور از کجاست و چه کسانی از اشرار حمایت کرده و با رسانه‌ها و عاملین خود، سعی در بحران سازی برای کشور داشته و دارند.

آنها البته از برخی اتفاقات اقتصادی هم گلایه داشتند و برخی از حاضرین با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود " معترضیم اما اغتشاشگر نیستیم" پیام انتقادی خود را هم منتقل می‌کردند. همچنین پلاکاردهای از اعتراض به وضعیت گرانی ها و لزوم توجه مسئولان کشور به مشکلات معیشتی هم در دست برخی مردم قرار داشت. عده ای هم با شعارها و پلاکاردهای خود خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با اشرار و تخریب کنندگان اموال مردم بودند.

در میان مردم چهره‌های شناخته شده از مقامات مختلف کشوری و لشکری حضور داشتند. محمد رضا عارف، امیرسیاری، آیت الله جنتی، محسن رضایی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، محمدرضا نقدی و ... از جمله افرادی بودند که در میان مردم دیده شده یا عکس‌های آنها در رسانه‌ها منتشر شد.

هر کسی بخواهد به مال، جان و ناموس ما تعرض کند سخت مجازات خواهد شد

در این اجتماع که با مداحی سعید حدادیان آغاز شد سردار سلامی هم به سخنرانی پرداخت و خطاب به مردم گفت: درود خدا بر شما ملت بزرگ، بر شما ملت وفادار و فداکار که در این لحظه باشکوه تاریخ اسلام و ایران، این لحظه جاودانه نقشی آسمانی روی زمین ترسیم کردید.
وی خطاب به مردم گفت: امروز که شما اینجا حضور دارید در قلب انقلاب جهانی اسلام، تهران، میدان انقلاب تیر خلاصی بر سیاست‌های تجاوزکارانه و امیدهای واهی بزرگ ترین دشمن تاریخ بشر، امریکا زدید.

فرمانده کل سپاه همچنین با خطاب قرار دادن سردمداران آمریکا، انگلیس و عربستان، گفت: شما از ما سیلی محکم خورده اید و نتوانسته اید پاسخ بدهید که برخی از این سیلی ها را جهانیان دیده اند و  برخی را هم ندیده اند اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید نابودتان می کنیم.

سلامی اظهار داشت: هر کسی بخواهد به مال، جان و ناموس ما تعرض کند سخت مجازات خواهد شد که همگان عبرت بگیرند. ما نجابت به خرج دادیم اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد به ملت ایران احترام بگذارید.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: سفیر یکی از کشورها که ما اطلاعات محرمانه آن را داریم اما نامش را نمی‌گویم، همه سفرا را جمع کرد و به آنها گفت "به اروپایی ها بگویید ایرانی ها در حال بریدن وابستگی اقتصادی کشورشان به نفت هستند و به خودکفایی رسیده اند، بجنبید، نفت را باز کنید، گشایش ایجاد کنید وگرنه ملت ایران اقتصادش از نفت جدا می‌شود."

سرلشکر سلامی گفت: امروز دیگر دشمنان ما قادر به هیچ عملی نیستند، آنها شکست خورده‌اند، به قامت رهبران افسرده و پژمرده‌شان نگاه کنید. ما همه جا آنها را تعقیب می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که ما هیچ کاری را بی پاسخ نمی‌گذاریم و با همه تسویه حساب می‌کنیم، روز و کیفیت آن را ما مشخص می‌کنیم. ما از نسل همان مردان و زنانی هستیم که راه را بر دشمنان بسته‌ایم.

دشمن به پوشک بچه هم متوسل شد تا مردم را اذیت کند

وی تصریح کرد: امروز تیر خلاص به دشمن زده شد. فتنه‌ای که در روزهای اخیر اتفاق افتاد حاصل همه شکست های بزرگی بود که دشمن در عرصه های مختلف ظرف 40 سال و به خصوص در 8 ماه گذشته از امت اسلام و ملت ایران دریافت کرده است. او نمی‌توانست حادثه بسازد، اما منتظر ساختن یک حادثه بود تا از آن استفاده کند، دشمن حتی به پوشک بچه هم برای آزار مردم متوسل شد، بنزین فقط بهانه بود و او به دنبال اذیت کردن ملت ایران بود.

فرمانده کل سپاه افزود: دیدید که حتی ترامپ جلسه استیضاح کنگره را نیامد و در کاخ سفید ماند و اتاق فرماندهی تشکیل داد تا ملت بزرگ ایران را شکست دهد. ما رصد می کردیم، او این بار همه توان خود را به صحنه آورد، فشار و جنگ روانی حداکثری و پیاده نظام مزدور داخلی به میدان آمد. حتی ناو هواپیمابر او که ماه‌ها از ترس ما در بیرون از خلیج فارس مانده بود، به میدان آمد. اما می‌گویم به آنها که دیر شده است، به صهیونیست ها هم می‌گویم که دلخوش به آمریکا نباشد، او دیر می‌آید، زمانی می‌آید که شما نابود شده‌اید.

برای اطاعت از رهبری تا پای جان آماده‌ایم

پس از این سخنان مردم تهران با قرائت بیانیه‌ای، مواضع خود را به طور شفاف بیان کردند. در این بیانیه آمده است: بیانات هوشمندانه، شجاعانه و حکیمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت در دفاع از کیان اسلام و نظام مقدس اسلامی در فضای غبارآلود این ایام را عامل شکست توطئه جهانی و جدایی صف ملّت از اغتشاشگران و اشرار دانسته، ضمن تجدید میثاق با رهبر مقتدر و مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جان‌مان، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین معظم‌له به‌عنوان فصل‌الخطاب، تنها راه غلبه بر مشکلات و مایه عزت و سربلندی ملت و کشور اعلام می‌نماییم.

راهپیمایان با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام ملی و حضور آگاهانه در صحنه، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از جنایات نابخشودنی دشمنان کینه‌توز اسلام و مسلمین و حملات ددمنشانه به اماکن و قرآن سوزی رذیلانه را اعلام و از دستگاه‌ قضایی خواستار محاکمه فوری و اشد مجازات مسببین شدند.

حاضرین شیوه افزایش قیمت بنزین را هم بی تدبیری دانسته و تاکید کردند: اهتمام واقع‌بینانه غیرشعاری در کاستن از آثار تورمی و گرانی کالا و خدمات ناشی از مصوبه اخیر و جبران خسارات آسیب‌دیدگان از اغتشاشات اخیر و توجه جدی به نظرات کارشناسان دلسوز انقلابی را وظیفه مسئولین می‌دانیم.

در پایان این بیانیه 6بندی شورای عالی فضای مجازی هم خطاب قرار گرفت و تصریح شد: از دولت و شورای عالی فضای مجازی تقویت شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی اینترنت ملّی و  محدودیت فعالیت رسانه‌های معاند مُخلّ امنیت و مصلحت کشور را خواهانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.