همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن عترت خبر داد و گفت: ۲۵ آذرماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در این آزمون اعلام شده است.

۲۵ آذرماه، آخرین مهلت ثبت نام در هجدهمین آزمون سراسری قرآن عترت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف حفظ قرآن و حفظ و تفسیر معارف اهل بیت (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان و در رده‌های سنی مختلف به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور را از اهداف اصلی این آزمون برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

احسانی با بیان اینکه آزمون قرآن و عترت امسال در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می شود؛ افزود: گروه ترجمه و و مفاهیم قران کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بین (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک(۲) موارد آزمون هجدهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: این آزمون در دو بخش کتبی و الکترونیک برگزار می شود؛ آزمون‌های الکترونیک ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون کتبی ۳ بهمن‌ماه به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.