حمید رضا خداشناس/

 مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان عصر امروز با سه دیدار پیگیری می شود که طبق برنامه تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی به مصاف حریفانشان خواهند رفت تا تکلیف سه تیم دیگر حاضر در این مرحله را مشخص کنند. پیش از این تیم‌های استقلال تهران، نفت مسجدسلیمان، مس کرمان، شاهین شهرداری بوشهر و تیم دسته دومی شهرداری ماهشهر  به این مرحله صعود کرده بودند.

*هموطن برانکو به دنبال انتقام

سرخ‌پوشان پایتخت که این روزها از شرایط آرمانی فصل گذشته شان خارج شده اند و عملکردشان مورد انتقاد پیشکسوتان و هواداران این تیم قرار گرفته، پس از شکست خانگی در لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان، حالا باید در جام حذفی مقابل تیم دیگری از جنوب کشور قرار گیرد که اتفاقاً این تیم هم نام نفت را با خود یدک می‌کشد. هر چند شاگردان کالدرون در هفته سوم لیگ برتر در یک دیدار نزدیک توانستند شاگردان اسکوچیچ را شکست دهند، اما در بازی‌های جام حذفی خاطره خوشی از دیدار با نفتی‌های آبادان ندارند. پرسپولیس در جام حذفی معمولاً مقابل این حریف تکنیکی مشکل داشته و حتی یک فصل که با برانکو در اوج به سر می‌برد مقابل این تیم شکست خورد و حذف شد. این بازی به نوعی برای هر دو مربی جنبه حیثیتی دارد؛ کالدرون می‌خواهد با عبور از صنعت نفت، اندکی انتقادها را از خود دور کند و شکست مقابل نفت مسجد سلیمان را جبران کند و هموطن برانکو نیز قصد دارد با حذف پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم انتقام دیدار هفته سوم لیگ برتر را از کالدرون بگیرد و هم خاطره شکست هفته دهم لیگ برتر مقابل استقلال را از خاطر هوادارانش پاک کند.

*شاگردان فرکی شگفتی جام را رقم می زنند؟

تقابل سپاهان و پیکان می‌تواند دیدار جذابی را رقم بزند؛ چرا که دو تیم هجومی لیگ برتر به مصاف هم می روند آمار خوبی در گلزنی دارند. از سویی رودررویی بهترین خط دفاع لیگ برتر به یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی آن‌هم در جام حذفی که هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند، نوید بخش بازی زیبایی خواهد بود. حضور حسین فرکی با پیکان در اصفهان که خود زمانی هدایت سپاهان را برعهده داشت، از دیگر نکات مهم این بازی است که به حساسیت این بازی می‌افزاید. بدون شک اگر شاگردان فرکی بتوانند قلعه نویی و تیمش را که این فصل باختی را در کارنامه ندارند، در اصفهان شکست دهند و از گردونه مسابقان حذف کنند، شگفتی ساز خواهند شد.

*دربی برادری بدون تماشاگر

دو تیم آذربایجانی فوتبال ایران نیز در سومین بازی امروز به مصاف هم می روند. این بازی که به در بین هواداران دو تیم به دربی برادری مشهور است، توجه بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی را به خود جلب کرد و همچنین هواداران تبریزی هم قصد داشتند تا از شهر خود برای تماشای بازی به ارومیه بروند. اما به خاطر نبود امکان بلیت فروشی الکترونیکی و در حالی که احتمال لغو این بازی می‌رفت، شورای تأمین استان آذربایجان غربی تصمیم گرفت ورزشگاه باکری ارومیه میزبان این مسابقه باشد و بازی بدون تماشاگر برگزار شود. نکته جالب این است که نود ارومیه صدرنشین لیگ یک امیدوار بود با اتکا به حمایت هواداران خود برای تراکتور مشکل ساز شود اما حالا دربی برادری باید در استادیوم خالی از تماشاگر به انجام برسد که شانس تراکتور را برای صعود آسان بیشتر می‌کند.

نکته جالب این است که نود ارومیه صدرنشین لیگ یک امیدوار بود با اتکا به حمایت هواداران خود برای تراکتور مشکل ساز شود اما حالا دربی برادری باید در استادیوم خالی از تماشاگر به انجام برسد.

*یک هشتم نهایی جام حذفی

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸

فولاد مبارکه سپاهان – پیکان تهران ساعت 16:50 

پرسپولیس تهران – صنعت نفت آبادان ساعت 16:15

نود ارومیه – تراکتورسازی تبریز14:00

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.