پس از آغاز توزیع یک هزار و 300 تن برنج یارانه‌ای برخی افراد با شیوه‌ای خاص قسمتی از محموله را در بازار آزاد فروختند که به سرعت توسط معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی شناسایی و در آخرین اقدام یک واحد صنفی دیگر در غرب مشهد پلمب و در این باره یک نفر هم بازداشت شد.

برنج های دولتی در بازار آزاد!

عقیل رحمانی/

 پس از آغاز توزیع یک هزار و 300 تن برنج یارانه‌ای برخی افراد با شیوه‌ای خاص قسمتی از محموله را در بازار آزاد فروختند که به سرعت توسط معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی شناسایی و در آخرین اقدام یک واحد صنفی دیگر در غرب مشهد پلمب و در این باره یک نفر هم بازداشت شد.

شنبه دوم آذر ماه بود که خبر شناسایی یک عمده‌فروشی برنج در حوالی بولوارپیروزی توسط کارشناسان سازمان صمت را رسانه‌ای کردیم که برنج‌های پاکستانی یارانه‌ای را که هر کیسه آن فاصله قیمتی حدود 70 تا 100 هزار تومانی در بازار آزاد داشت به مردم می‌فروخت.

در آن خبر آمده بود که عامل این اقدام هر کیسه برنج که با قیمت مصوب 89 هزار تومان در شهر در حال عرضه بود را حدود 190 هزار تومان به مردم از همه جا بی‌خبر فروخته بود!

در ادامه میزان موجودی برنج دولتی در آن واحد با پیگیری کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی در محل با قیمت مصوب به مردم فروخته و پس از آن واحد مذکور با دستور مقام قضایی پلمب شد.

رد محموله دولتی در غرب مشهد

دقیقاً دو روز پس از این ماجرا کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که تیم ویژه‌ای از آن‌ها رصد این دست موضوعات را در دستور کار خود دارد، پی می‌برند که یک خواربارفروشی در قاسم‌آباد مشهد به برنج‌های دولتی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را با همکاری افراد متخلف از چرخه توزیع خارج و باز هم با قیمت آزاد به مردم می‌فروشد. برای همین هم با فروشنده قرار صوری خرید گذاشته شد.

پس از آن ماجرا به مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان اطلاع داده و در پی آن با توجه به اهمیت ماجرا هماهنگی‌های لازم با قاضی حسین دشتی فدکی؛ جانشین دادسرای انقلاب مشهد صورت گرفت. کمی بعد دستور ردزنی عاملان پشت پرده ماجرا، پلمب و... صادر و از مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان هم خواسته شد تا همراه با تیم‌های کاشف به محل بروند.

خرید صوری و وعده تحویل 700 کیلوگرم برنج!

لحظاتی بعد کارشناسان و مأموران پلیس در محل حضور پیدا کردند، در مرحله اول کارشناس معاونت بازرسی سازمان صمت به صورت پوششی برای تحویل بار به محل مراجعه که مشخص می‌شود حدود 200 کیلوگرم از برنج‌های دولتی در محل دپو شده است. کمی بعد کارشناس مذکور برای آنکه پی ببرد پشت پرده این اقدام چه دست‌هایی نهفته است، به فروشنده می‌گوید: اگر از این نمونه برنج باز هم موجودی دارید خریدارم.

فرد متخلف هم که برای خود کیسه طمع دوخته بود و در این تصور بود که می‌تواند هر کیسه برنج دولتی را مانند روزهای قبل 159 هزار تومان بفروشد، وعده تحویل 500 کیلوگرم دیگر را هم داد، پس از آن دست به تلفن می‌شود و اعلام می‌کند که نیم ساعت بعد محموله مقابل مغازه تحویل خواهد شد.

از توقیف محموله تا بازداشت متخلف

همه منتظر می‌مانند و لحظاتی بعد یک پیکان وانت که 520 کیلوگرم برنج یارانه‌ای را بار زده بود در محل توقف کرد. به محض رؤیت این ماجرا مأموران و کارشناسان اِعمال قانون علنی را کلید زدند. در ابتدا خودرو وانت توقیف و پس از آن هر دو محموله داخل خواربارفروشی و روی وانت توقیف شد.

در ادامه بر پایه دستور قضایی راننده وانت برای انجام تحقیقات تکمیلی بازداشت شد. از سوی دیگر محل فروش برنج دولتی با قیمت آزاد هم پلمب شد.

در همین زمینه مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان به قدس گفت: پس از توقیف محموله‌ها خودرو وانت هم به پارکینگ منتقل شد. از سوی دیگر پرونده گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه برای متولی فروشگاه تنظیم شد.

 صمت در تعقیب متخلفان

وی تصریح کرد: کارشناسان به دقت در حال رصد ماجرا هستند که عامل این اقدام به چه صورتی توانسته است به محموله برنج دولتی دست پیدا کند. به محض شناسایی این افراد با آن‌ها هم طبق دستور قضایی با قاطعیت برخورد خواهد شد. مردم عزیز مطمئن باشند که به هیچ وجه اجازه سوءاستفاده به این دست افراد داده نخواهد شد. همچنین اگر شهروندان با موارد مشکوک روبه‌رو شدند می‌توانند موضوع را از طریق سامانه 124 به ما منعکس کنند تا به صورت ویژه ماجرا بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.