شیراز- اغتشاش‌گران که از هیچ تلاشی برای بر هم زدن نظم عمومی و آشوب در خیابان‌ها فروگذار نبودند در هفته گذشته موجب شدند تا بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی استان فارس را ترک کنند و لذا خسارت بسیاری از این بابت به این صنعت وارد شد.

آتش اغتشاش‌گران دامن گردشگران را هم گرفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: کافی‌نت‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، برخی استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی برخی مراکز ارائه خدمات خانگی از شناخته‌شده‌ترین کسب‌وکارهای نوین هستند که تولد اینترنت و شتاب گسترش آن، عامل حیات این مشاغل است.

در هفته گذشته که عده‌ای آشوبگر خود را در میان مردم جای دادند و مسیر دغدغه‌های عمومی را منحرف کردند یکی از اصلی‌ترین عوامل در تهییج افکار عمومی توسط سودجویان و رسانه‌های معاند، همین فضای مجازی بود که در این راستا شورای امنیت ملی در راستای خنثی‌سازی نقشه شوم دشمن برای مجبور به قطع اینترنت شد.

البته این خسارت تنها با ترک گردشگران در این شهر شیراز تمام نشد و با قطع اینترنت صنعت گردشگری مشکلات فعالان در حوزه دوچندان شد.

هرچند که قطع اینترنت برای بسیاری از فعالیت‌های تجاری زیان‌آور بود اما بنا بر گفته بسیاری از مردم تلنگری شد تا هر چه زودتر مسئولان نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی و استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام کنند.

اخلال در صنعت گردشگری

رئیس جامعه هتلداران فارس بابیان اینکه قطع اینترنت در هفته گذشته موجب خسران بسیاری به صنعت گردشگری شد اظهار کرد: قطعی اینترنت و عدم دسترسی به فضای مجازی در یک هفته گذشته باعث شده تمام رزرو هتل‌ها و تأسیسات گردشگری فارس فسخ شود.

قطعی اینترنت و عدم دسترسی به فضای مجازی در یک هفته گذشته باعث شده تمام رزرو هتل‌ها و تأسیسات گردشگری فارس فسخ شودحسن سیادتان بیان کرد: ازآنجاکه اغلب کار هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری ازجمله خرید، رزرو تور و هتل با استفاده از فضای مجازی و اینترنت انجام می‌شود لذا قطع این راه ارتباطی بسیاری از این آژانس‌ها را با مشکل جدید و اخلال مواجه کرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه قطع اینترنت موجب شد تا ضریب اشغال تخت اقامتگاه‌های گردشگری و هتل‌های استان فارس در هفته گذشته به کمتر از ۳ درصد برسد  و اغلب تورهای گردشگری و  رزرو هتل در این استان فسخ شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه اغتشاشات اخیر و به آشوب کشیدن شهر شیراز موجب شد تا بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی این استان را ترک کنند و از همین رو صنعت گردشگری زیان سنگینی متحمل شود.

نگرانی از کاهش سفرهای زمینی

وی بابیان اینکه افزایش قیمت بنزین می‌تواند بر کاهش سفرهای زمینی تأثیر زیادی بگذارد افزود: این در حالی است که سفرهای هوایی نیز برای قشر زیادی از گردشگران داخلی گران تمام می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران فارس پیشنهاد داد: باهدف توسعه صنعت گردشگری در شرایط کنونی می‌توان صندلی‌های ویژه گردشگری در هواپیماها در نظر گرفت بدین گونه که در هر پرواز ۱۰ صندلی ویژه گردشگری در نظر گرفته و برای استفاده گردشگران داخلی تخفیف‌هایی اعمال شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد اختصاص ۱۰ صندلی گردشگری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز داده‌شده که امیدواریم برای توسعه صنعت گردشگری مدنظر قرار گیرد.

سیادتان، همچنین تهیه بسته‌های حمایتی ارزان‌قیمت برای گردشگری را یکی از راه‌های توسعه این صنعت دانست و اظهار داشت: هتل‌های استان فارس نیز می‌توانند برای رونق در صنعت گردشگری، تخفیف‌هایی را برای سفرهای ارزان‌قیمت در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.