۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 679984

فرآیند نظارت بر واریزی یارانه مصرفی ناشی از افزایش قیمت بنزین بنا به اعلام دستگاه های نظارتی می تواند محل امیدواری بر واریز وجوه به حساب سرپرستان خانوار از سوی دولت باشد. با توجه به آنکه این طرح به نفع مردم خوانده شده و رئیس جمهور نیزبراین نکته تاکید کرده است که عواید حاصل از درآمدهای افزایش نرخ بنزین به مردم داده می شود؛ انتظار می رود دولت به صورت اعلام شده حمایت های خود را به مردم اختصاص دهد.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی از مردمی که خود را نیازمند دریافت یارانه حمایتی دولت می دانند در پایان واریزی های چند روز اخیر همچنان مشمول دریافت نشده و وجهی به حساب آنها واریز نشده است؛ انتظار می رود سازمان بازرسی با ورود به این مساله و توجه دادن دولت به این موضوع ککه درآمد حاصله از افزایش نرخ بنزین باید به مردم داده شود میزان صحت وعده و عملکرد دولت را در واریز درآمدهای بنزینی به مردم عنوان کند.

نظارت و گزارش دهی دستگاه های نظارتی به صورت ماهانه مشخص کننده میزان صداقت دولت در وعده های حمایتی معیشتی به مردم است. انتظار می رود دستگاه های نظارتی با بررسی میزان مصرف ماهیانه بنزین کل کشور میزان درآمد حاصله از فروش بنزین را محاسبه کرده و با افزایش یا کاهش میزان مصرف؛ نحوه پرداخت یارانه حمایتی دولت به مردم را مورد بررسی قرار دهند.

دستگاه های نظارتی در شرایط کنونی باید در کنار مردم باشند چرا که راستی آزمایی دولت بر عهده دستگاه های نظارتی است و مردم انتظار حمایتهای جدی از این نهادها را دارند، بنابراین بازرسی بر عملکرد دولت مهمترین بخشی است که نهادهای نظارتی می توانند در حمایت از مردم نقش خود را ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.