۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 679992

مازندران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حضور زودهنگام آنفولانزا در استان خبر داد.

حضور زودهنگام آنفولانزا در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حامد روحانی زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه شدت بیماری حاد تنفسی آنفولانزا در ۱۲ استان کشور بالاتر است، اظهار کرد: بر اساس آمار، فعالیت بیماری آنفولانزا زودتر از نرم سالانه شروع به فعالیت کرده و بر این اساس مراقبت هایمان نیز باید بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت مقدم بر درمان است، از گروه های پرخطر خواست نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند و این اقشار را بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ازجمله آسم، قلبی و عروقی، افزایش فشار خون، کلیوی، خونی، کبدی و متابولیک، زنان باردار، کودکان و سالمندان بالای ۵۰ سال عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه باید با آموزش مردم موارد ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهیم، گفت: رعایت بهداشت فردی شامل شست و شوی منظم دست ها مهمترین مساله در پیشگیری از این بیماری ست.

دکتر روحانی زاده خواستار ارتباط کمتر فرد به فرد در شرایط کنونی شد و از شهروندان خواست از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا باید از حضور در محل کار خودداری کنند از والدین خواست کودکان بیمار خود را به مدرسه و مهدکودک نبرند تا زمینه بیماری سایر کودکان فراهم نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفولانزا عطسه، آبریزش و اشک ریزش کمتری دارند، علائم اصلی این بیماری را حالت ناخوشی، درد عضلات و افت فشار خون اعلام کرد.

روحانی زاده از مبتلایان به آنفولانزا خواست که از خوددرمانی پرهیز و سریعاً به پزشک مراجعه کنند و تاکید کرد: تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی، آمار مرگ و میر را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه داروهای موردنیاز به میزان کافی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است، گفت: تخت های موردنیاز برای بیماران در مراکز درمانی استان مهیا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دوره درمان آنفولانزا در حالت معمول یک هفته از شروع تا انتها طول می کشد، افزود: ۳۵۰ بیمار حاد و تنفسی در مازندران داشتیم که از این میان از ۳۱۸ نفر که علائم شدیدتر داشتند، نمونه تهیه گردید که ۵۴ مورد آنفولانزا بوده است.

روحانی زاده از مرگ ۱۰ مازندرانی بر اثر بیماری حاد تنفسی خبر داد و گفت: از این میان ۶ مورد آنفولانزا بوده است.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با نظارت بر عرضه طیور در بازارهای هفتگی استان توضیح داد: در این راستا جلسه ای در استانداری مازندران تشکیل و در رابطه با آنفولانزای پرندگان بحث های مرتبط صورت گرفت و سازمان دامپزشکی اقدامات لازم را در دست اجرا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.