مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد به دلیل وجود مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) با بهره‌مندی از سنت اصیل در اندیشه‌ورزی "قطب نشر دینی" و معنویت در منطقه است.

مشهد قطب انتشارات دینی است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید در "همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار" در مشهد افزود: فضای خراسان رضوی و مشهد در حوزه کتاب و کتابخوانی بگونه‌ای می‌باشد که در پرتو آن، کتاب خواندن به عنوان یک شاخص عقلانیت در حال توسعه و رشد است.

وی کتاب را زبان جهانی توصیف و بیان کرد: محاسن کلام اهل بیت(ع) از همین طریق قابل انتقال می‌باشد. همچنین کتاب بستری برای انتقال میراث فرهنگی گذشتگان به نسل جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در دوران معاصر با وجود رشد و گسترش فزاینده شبکه‌های مجازی هنوز "کتاب" پادشاهی محتشم است. هرگاه چرخه کتابگردی و کتابخوانی به یک عادت پایدار در میان خانواده‌ها تبدیل شود سنت پیامبران محقق شده است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: در حوزه فرهنگی نیازمند کار جهادی هستیم تا خلاء‌های موجود در عرصه فرهنگی از بین برود.

سیدمحمد موسوی افزود: کتاب منتقل‌ کننده دانش، آگاهی، بینش و فرهنگ به نسل‌های بعدی است، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی دانشمندان بزرگ احیاگر و جهادگران حوزه علم و فناوری در کشور هستند.

وی اظهار امیدواری کرد این مسیر ادامه یابد و نسل‌های آینده فرهنگ اصیل انقلابی را استمرار بخشند.

در این همایش از جمعی از کتابداران برتر استان، خیران کتابخانه ساز، کتابخوانان، رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و خانواده شهدای کتابدار خراسان رضوی قدردانی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.