یزد - به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی کارکنان کتابخانه مروج یزد وابسته به آستان قدس رضوی از کتابخانه تخصصی قرآن وعترت یزد بازدید کردند .

بازدید کارکنان کنابخانه مروج یزد از دومین کتابخانه تخصصی قرآن وعترت کشور

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ، به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی کارکنان کتابخانه مروج یزد وابسته به آستان قدس رضوی از کتابخانه تخصصی قرآن وعترت یزد  واقع در منطقه اکرمیه بازدید کردند .

مسئول وموسس کتابخانه تخصصی قرآن وعترت در این بازدید ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی اظهارداشت: کتابخانه تخصصی قرآن وعترت دومین کتابخانه تخصصی قرآنی در کشوربوده و این کتابخانه از نظر منابع بسیار غنی وکمیاب است .

حجه السلام سید محمد شاهدی رضوی افزود: در دوران گذشته به عنوان نماینده ولی فقیه در کشوررهای  آفریقایی مشغول به خدمت بوده درهمان زمان اکثر منابع کتابخانه ای را در کشورهای آفریقایی مثل سومالی ، نیجریه وجمع آوری نموده و کتاب هایی که در تمام زمینه های قرآنی در این کتابخانه فراهم شده بدون شک بسیار کمیاب وحتی در ایران نایاب است .

وی تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی خیلی به مسایل قرآنی اهمیت داده می شود  به همین دلیل  جرقه  ایجاد کتابخانه تخصصی درایران هنگامی که در سومالی بوده در ذهنش ایجاد شده وبه همین دلیل شروع به خرید منابع قرآنی در این  کشورها کرده وبعد از اتمام دوره خدمت در کشورهای آفریقایی وبازگشت به وطن وشهر خود اقدام به ایجاد این کتابخانه کرده است.

 مسئول کتابخانه تخصصی قرآن وعترت یزد گفت: این کتابخانه همه روزه به جز ایام تعطیل از هفت صبح لغایت ۳ بعد از ظهر درخدمت مشتاقان  وعلاقمندان به رشته های قرآنی است وهم اکنون بیشتر مراجعه کننندگان به این کتابخانه دانشجویان وطلاب هستند.

در پایان این مراسم محمد الله نسب مدیر کتابخانه مروج ضمن گرامیداشت هفته کتاب وکتابخوانی از زحمات حجه السلام سید محمدشاهدی رضوی تقدیر و تاریخچه ای از تاسیس وچگونگی شروع به کار کتابخانه را برای حضار توضیح داد . 

لازم به ذکر است ساختمان وزمین این کتابخانه توسط پدر موسس به  کتابخانه اهداء شده همچنین این کتابخانه در سه طبقه احداث شده که مخزن وسالن مطالعه در طبقه همکف ودر طبقه دوم سالن همایش ها ودر طبقه سوم نمایشگاه این کتابخانه است که این کتابخانه هم اکنون در اکرمیه یزد در خدمت علاقه مندان به رشته های قرآنی مخصوصا اعجاز قرآنی است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.