روزنامه الجریده کویت با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مبنی بر موافقت سه کشور منطقه‌ای با طرح صلح هرمز به نقل از یک مسئول در وزارت خارجه این کشور نوشت: کویت هنوز موافقت خود با طرح صلح هرمز را به تهران اعلام نکرده است.

الجریده: کویت هنوز با طرح روحانی موافقت نکرده است/ پاسخ نهایی در نشست سران خلیج فارس

قدس آنلاین: روزنامه الجریده کویت با اشاره به اظهارات سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مبنی بر موافقت سه کشور منطقه‌ای با طرح ابتکار صلح هرمز، به نقل از یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت اعلام کرد که کویت هنوز موافقت خود با طرح موسوم به "ابتکار صلح هرمز" که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران آن را پیشنهاد داده، به تهران اعلام نکرده است.

وی افزود: مشورت و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد اما تاکنون موضع مشخصی در این رابطه اتخاذ نشده است و انتظار می رود که پاسخ نهایی کویت به این طرح در ماه دسامبر آینده و درجریان نشست سران کشورهای خلیج فارس در ریاض اعلام شود.

این روزنامه کویتی در خبر خود مدعی شده که یک منبع در ریاست جمهوری ایران گفته است، کویت یک هفته بعد از دریافت پیام حسن روحانی با این طرح موافقت کرده است و قطر نیز هفته گذشته موافقت خود را به ایران اعلام کرده است، همچنین قرار است یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان هفته آینده به تهران سفر کند و موافقت این کشور با طرح روحانی را به مقامات ایران اطلاع دهد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی دیروز (دوشنبه) در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح صلح هرمز گفت: امیدواریم کشورهای منطقه به این طرح خیرخواهانه ایران پاسخ مثبت دهند و برخی از آنها دست از توهم بردارند و بدانند حضور کشورهای فرامنطقه‌ای باعث تنش خواهد شد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه تاکنون سه کشور به نامه رئیس جمهور در مورد طرح صلح امید پاسخ داده‌اند، گفت: احتمالا دیگر کشورها در حال بررسی این طرح هستند.

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان علاوه بر مطرح کردن ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل اخیرا پیامی مبنی بر برقراری روابط بر اساس صلح و امنیت از طریق کویت به عربستان و بحرین فرستاده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.