وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنهایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک‌میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری داشته و افرادی که خودروی بیش از ۵۰۰میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند جزء افراد با تمکن مالی به‌شمار می‌روند.

مِلک ۱میلیاردی و خودروی ۵۰۰میلیونی ملاک حذف یارانه معیشتی بوده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  محمد شریعتمداری امروز در حاشیه مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، گفت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد کمک‌هزینه معیشتی کرده و از ۵۵ هزار تومان برای خانوار یک‌نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵نفره و بیشتر پرداخت شده است.

وی افزود: با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، کد دستوری #۶۳۶۹* ایجاد شده است و کسانی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد معیشتی خانوار دارند، از طریق این کد دستوری تقاضای خود را وارد و کد رهگیری دریافت کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند، اگر شرایط لازم را داشته باشند و جزء طبقه‌های متوسط و کم‌درآمد قرار گیرند از زمان آغاز طرح حمایتی مبالغ را دریافت می‌کنند.

شریعتمداری گفت: کسانی که توان مالی مناسبی دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود که واجد شرایط نیستند و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

وی گفت: ۶۰ میلیون نفری که سبد کمک‌معیشتی گرفته‌اند، با بررسی اطلاعات مالی انجام شده است و آن‌هایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری دارند و افرادی که خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند، در جمع افراد با تمکن مالی قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند و فقط در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل هم برطرف شده است.

شریعتمداری گفت: من سبد حمایتی نگرفته‌ام.

وی درباره حمایت از کارآفرینان هم گفت: دولت کمک می‌کند که کارآفرینان بتوانند تسهیلاتی برای تولید و اشتغال دریافت کنند یا حقوق معوقه کارکنان خود را بپردازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۵ هزار واحد تولیدی متوسط در کشور وجود دارد که ۱۱۰۰ واحد تولیدی در کشور دارای مشکل است و تلاش می‌کنیم این واحدها حمایت شوند.

بهبود شاخص‌های کارآفرینی ایران در جهان و منطقه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از رشد ۱۳رتبه‌ای شاخص کارآفرینی در ایران بر اساس گزارش جهانی مرکز کارآفرینی خبر داد.

محمد شریعتمداری امروز در مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی (۲۷ آبان تا ۳ آذر) در وزارت کار گفت: رتبه ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز بهتر شده است.

وی گفت: ۳۰۹ مرکز مشاوره برای کارآفرینان در کشور راه‌اندازی شده است و پارسال ۴۳۳۵ شرکت کارآفرینی از خدمات مشاوره‌ای این مراکز استفاده کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راه‌اندازی بنیاد تولید محتوای دیجیتال با همکاری بخش خصوصی هم گفت: همچنین یک شرکت کارآفرینی بخش خصوصی برای توسعه فناوری‌های نو در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین (هاب) راه‌اندازی شد و شرکت‌های دانش‌بنیان را در زمینه صنایع بزرگ نیز راه‌اندازی می‌کنیم.

شریعتمداری همچنین گفت: بنیاد توسعه فناوری‌های نو در بخش خصوصی راه‌اندازی شده و دولت فقط در این زمینه تسهیل‌گر بوده است و به‌زودی بنیاد ملی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هم راه‌اندازی می‌شود و مرکز ارتقای مهارت و اتصال به بازار کسب‌وکارها مانند کسب‌وکار حوزه تولید عسل راه‌اندازی می‌شود و ما فقط تسهیل‌گر و کمک‌کار بخش خصوصی خواهیم بود.

وی گفت:‌ امسال ۳۰۷۰ کارآفرین برتر در سامانه ثبت‌نام کردند که کار ۱۸۱ طرح شاخص و برتر به مرحله داوری دعوت و ۵۳۵ طرح کارآفرینی نیز بررسی میدانی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به مدیران کارآفرین هم احترام بگزاریم و بسیاری از اوقات این مدیران نیاز به حمایت مالی دارند. کارآفرین جوان وثیقه ندارد و بانک هم بدون وثیقه وام نمی‌دهد، اما دولت می‌تواند ضمانت‌نامه‌هایی صادر کند و تضمین وام کارآفرینان و ریسک آن را تقبل کند و می‌توانیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای کارآفرینان برتر صادر کنیم.

شریعتمداری گفت: توسعه شرکت دانش‌بنیان نیز مهم است و شرکتی بدون داشتن یک ریال دارایی و یا ساختمان یا کارخانه از طریق فکر جوانان و اجاره محلی توانسته است ۶۰۰ کارمند مشغول کار کند که بیشتر آنان دانشمندان صنایع اطلاعات هستند و در حوزه گردشگری ۱۰۰ میلیون دلار گردش مالی دارند و ۱۶ میلیون دلار ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند.

وزیر کار گفت:‌ یک راه مقابله با فشارها و تحریم‌ها، توسعه کارآفرینی نوین در کشور است و فعالیت کارآفرینی فقط مربوط به یک فرد نیست بلکه کار جمعی است.

غلامحسین حسینی‌نیا رئیس دانشکده کارآفرینی نیز گفت: ۱.۸ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله در کشور بیکار هستند، اما خوشبختانه شاخص کلیدی اصل کارآفرینی در کشور ما ۵ درصد رشد کرده و رتبه ایران میان ۵۰ کشور جهان دهم شده است.

حسینی‌نیا گفت: تقارن هفته بسیج و هفته کارآفرینی را به‌فال نیک می‌گیریم و هفته کارآفرینی در واقع به‌مدت دو هفته طول کشید و دانشجویان دانشکده کارآفرینی با حداقل امکانات توانستند این رویداد را اجرا کنند.

اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم در این همایش گفت: پارسال از ۱۷۰ شرکت مشاوره کارآفرینی حمایت کردیم و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌ها داریم از کارآفرینان حمایت می‌کنیم و فروشگاه‌های شهرآفرین برای فروش محصول کسب‌وکارهای کارآفرینان خانگی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فراموشکار ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    خدارو شکر که اینهمه مال و اموال داشتیم و خبر نداشتیم.اقا بی‌زحمت سند اینها و به ما هم بده چون من فکر میکنم باید برم از حقوق ۳ میلیونی هم انصراف بدم با اینهمه دارایی!