دربرخی از کافی نت ها برای ثبت نام قطعی خودرو، مبالغی در حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان به عنوان هدیه و شیرینی از متقاضیان دریافت می شود.

پرداخت هدیه های میلیونی برای  یک خودرو!

در روزهایی که بازار خودرو روزهای پرفراز و نشیبی را سپری می‌کند، ثبت‌نام های خودروسازان برای فروش خودروهای جدید باعث شده است تا مبالغی در حدود ۳تا ۵ میلیون تومان بسته به نوع خودرو، در برابر انجام یک ثبت نام قطعی در کافی نت ها رد و بدل شود.  

این موضوع باعث شده است تا برخی متقاضیان ثبت نام خودرو که از طریق کافی نت ها اقدام به انجام این کار می کنند از وضعیت هزینه دریافتی در کافی‌نت ها براساس نظر شخصی متصدیان این واحد های صنفی  که اغلب از آن به عنوان هدیه و شیرینی یاد می کنند شکایت داشته باشند.  

این موضوع باعث شد در یکی از مقاطع ثبت نام خودرو توسط خودروسازان،  به صورت سرزده به یکی از کافی نت ها مراجعه و تقاضای ثبت نام خودرو را مطرح کنم که متصدی کافی نت اینگونه پاسخ داد: ثبت نام قطعی را انجام می دهم ولی در قبال آن ۳میلیون تومان به عنوان شیرینی دریافت می کنم.

وی با بیان اینکه برخی از کافی نت ها حتی مبلغی در حدود ۵ میلیون تومان را نیز دریافت می کنند، ادامه داد: درحال حاضر افرادی از قبل ثبت نام کرده اند و برای این دوره بعید می رسد نوبت شما برسد، ولی برای دوره بعدی اگر تمایل به ثبت نام داشتید روز قبل مدارکتان را باید تحویل دهید تا در صف ثبت نام قرار بگیرید.

او تاکید می کند: از طرفی بخشی از مبلغ را ابتدا باید پرداخت کنید و در صورتی که ثبت نام قطعی انجام شد مابقی را نیز در پایان ثبت نام پرداخت خواهید کرد اما اگر به هر دلیلی ثبت نام انجام نشد هزینه زمان صرف شده طبق نرخ اتحادیه از وجه دریافت شده کسر و مابقی به شما برگردانده می شود.

* دریافت هرگونه مبلغ  خارج از نرخ اتحادیه  وجاهت قانونی ندارد

اما رئیس اتحادیه رایانه و خدمات کامپیوتری مشهد درباره این موضوع  گفت: دریافت هرگونه مبلغ  میلیونی و خارج از نرخ اتحادیه  توسط کافی نت ها برای مواردی نظیر ثبت نام خودرو وجاهت قانونی ندارد و تخلف محسوب می شود.  

محمود بنانژاد در ادامه به قدس آنلاین اظهار کرد: کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه ای باید بر اساس تعرفه و نرخ اتحادیه به ارائه خدمات بپردازند و دریافت هرگونه وجه خارج از نرخ اتحادیه تخلف است.

وی  در مورد دریافت مبالغی نظیر ۳ تا ۵ میلیون تومان از سوی کافی نت ها برای ثبت نام خودرو به عنوان هدیه و مژدگانی، تصریح کرد: واقعیت این است که اختلال و کند بودن اینترنت و از طرفی تقاضای زیاد برای ثبت نام در مواردی نظیر پیش فروش خودرو باعث شده است که ثبت نام   افراد به صورت شخصی و از طریق اینترنت های  خانگی به ندرت و حتی غیر ممکن شود  که این شرایط زمینه سوء استفاده برای  برخی از کافی نت ها را فراهم کرده است که در قبال ثبت نام قطعی برای افراد ، مواردی نظیر هدیه و یا به اصلاح مژدگانی را درخواست کنند.

بنانژاد با بیان اینکه در این باره شکایت هایی نیز از سوی شهروندان به اتحادیه ارائه شده است، تصریح کرد: اگرچه متصدیان کافی نت ها نیز تمام امکانات و خطوط اینترنتی خود رابرای انجام ثبت نام های خودرو در فرصت محدود پیش بینی شده توسط سایت های ثبت نام خودرو بسیج می کنند اما دریافت هزینه برای این کار باید در چارچوب تعرفه های اتحادیه باشد و اتحادیه پاسخگوی شکایت های مردمی در باره هرگونه تخلف و دریافت وجه های غیر قانونی می باشد.

وی با بیان اینکه خبرهای غیررسمی نیز حکایت از ان دارد که حتی برخی نمایندگی های خودروسازان نیز برحسب نوع خودرو ، با دریافت هزینه های گزاف و میلیونی این ثبت نام ها را انجام می دهند،  ادامه داد: از طرفی برخی از متقاضیان به صورت داوطلبانه با متصدیان کافی نت ها، توافقات شفاهی  را مبنی بر پرداخت هزینه ای بیشتر از هزینه معمول اتحادیه در صورت ثبت نام قطعی خودرو انجام می دهند که این موضوع از نظر اتحادیه وجاهت قانونی ندارد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام من سه مرتبه از داخل خانه اقدام برای ثبت نام کردم.ولی سامانه من رو هر بار از سایت ایران خودرو بیرون می انداخت. مجبور شدم به کافی نت مراجعه کنم که اون هم تقاضای ۳ میلیون پول کرده.ظاهرا برای زندگی تو این مملکت چاره ای ندارم.رشوه بدم.از خودم بدم میاد که انقدر منفعل هستم.