«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مواضعی که فلسطین در قبال قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از سوی آمریکا اتخاذ خواهد کرد، ممکن است به قطع کامل روابط با دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا منجر شود.

 احتمال قطع کامل روابط فلسطین با آمریکا

قدس آنلاین؛ «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مواضعی که فلسطین در قبال قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از سوی آمریکا اتخاذ خواهد کرد، ممکن است به قطع کامل روابط با دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا منجر شود.

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، عباس افزود: تجربه ما با آمریکای پس از توافق اسلو تاکنون نشان می دهد که آن‌ها هیچ اقدام مثبتی در قبال مسأله فلسطین انجام ندادند.

وی اظهار کرد: آن‌ها بروشنی می گویند که اعتقادی به راه حل دو کشوری ندارند و تنها دولت اسرائیلی را قبول دارند و این را دولت دونالد ترامپ بصراحت، ابراز داشته است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: دولت آمریکا از مدت ها پیش با اقداماتی که انجام می‌دهد، مواضع کاملاً خصمانه ای با ملت فلسطین داشته، از جمله قطع کمک هایی که برای ما ارسال می‌کردند مانند کمک به بیمارستان ها و کمک به آنروا (آژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطین).

عباس در خصوص اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: این اظهارات، موضوع تازه ای نیست و در تکمیل اقدامات ترامپ و آن‌چه که نتانیاهو در فکرش است، بیان شد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ گذشته اعلام کرده بود که دولت ترامپ «پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها» اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

در زمان حاضر ۴۰۰ هزار شهرک‌نشین در کرانه باختری و ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین نیز در قدس شرقی زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین بین‌المللی، اسکان این افراد در مناطق مذکور غیرقانونی است.

قطعنامه ۱۲۳۴ شورای امنیت نیز که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید، تأکید می‌کند که رژیم صهیونیستی باید فوراً به شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.