۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 680124

در پی تشدید تنش‌های در برخی از نقاط لبنان، ارتش این کشور وارد عمل شد.

تشدید تنش‌ها در برخی نقاط لبنان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک عربی، در پی تظاهرات جنبش مدنی سبعه [معترضان به شرایط اقتصادی لبنان] و درگیری آن‌ها با حامیان رئیس جمهور، تنش‌ها در برخی نقاط لبنان به خصوص مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری تشدید شده است. این تنش‌ها موجب شد ارتش لبنان برای جداکردن دو گروه وارد عمل شود.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها مدعی شدند در بعلبک، هواداران جنبش أمل با خودروهای خود وارد شهر شده و تیرهوایی شلیک کردند که باعث شد حامیان جنبش سبعه نیز به میدان شهر بعلبک رفته و به چادرهای معترضان حمله کنند.

در بکفیا، بین حامیان «جنبش میهنی آزاد» و هواداران «حزب فالانژ لبنان» درگیری صورت گرفت که منجر به مصدومیت عده‌ای شد. ساکنان بکفیا و هواداران حزب فالانژ مسیرهای ورودی شهر را مسدود کردند تا مانع ورود کاروان خودروهای جنبش ارتیسنال به شهر شوند.

پیش از این در شهر جنوبی صور و حومه بیروت نیز تنش‌هایی رخ داده بود که با حضور نیروهای امنیتی کنترل شد.

ژنرال ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان پس از دیدار با سران سرویس‌های امنیتی در خصوص برخورد جدی با افرادی که اموال عمومی را تخریب و مسیرها را مسدود می‌کنند، هشدار داد.

اعتراضات سراسری در لبنان از یکشنبه شب آغاز شده است. این اعتراضات تاکنون تلفاتی نداشته است. این در حالی است که برخی از کشورها با آغاز اعتراضات عمومی در لبنان به شهروندان خود هشدار دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.