گیلان - مدیرکل منابع طبیعی گیلان از تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات آبخیزداری گیلان طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: سازه های آبخیزداری در بالادست که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده، در سیل ابتدای امسال عمل کرد.

تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات آبخیزداری گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گیلان ، محسن یوسف پور ، با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی جنگل ها به اعتبارات دولتی، اظهار کرد: با توجه به محدودیت بودجه دولتی امکان اجرایی شدن برخی از طرح ها وجود ندارد لذا جنگل نمی تواند در انتظار اعتبار بماند.

وی با بیان اینکه جنگل به ازای هر یک سال قابلیت و انعطاف پذیری خود برای احیا را از دست می دهد، گفت: باید از مشارکت مردم در طرح های حفاطتی و جنگل کاری استفاده و مدیریت پایدار را اجرایی کنیم. در واقع مدیریت پایدار باید جایگزین طرح های جنگل داری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به توجه مدیریت پایدار به ذی نفعان، تصریح کرد: در طرح های حفاظتی و احیایی جنگل مستقل از اعتبارات دولتی عمل خواهیم کرد و کار را به ذی نفعان می سپاریم.

یوسف پور، قوانین مربوط به حفاظت از جنگل ها و اراضی ملی را مربوط به دهه ۵۰ دانست و متذکر شد: در طرح های جنگل داری اصل بر برداشت چوب و جایگزین کردن جنگل است، اما مدیریت پایدار بر نیروهای مردمی تکیه دارد.

وی با بیان اینکه در بخش آبخیزداری نیازمند اعتبار هستیم، خاطرنشان کرد: طرح های آبخیزداری عموما سازه محور بوده که برای احداث سازه ها نیازمند پیمانکار هستیم. اعتبارات گیلان در بخش آبخیزداری بسیار کم بود، اما در سال ۹۶ و با تاکید مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به آبخیزداری در سطح کشور شد و اعتبارات گیلان در این بخش از سه میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول از تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات آبخیزداری گیلان طی سال ۹۷ خبر داد و یادآور شد: گیلان استانی پربارش بوده و از نظر سیل خیزی جزو پنج استان اول کشور هستیم لذا سازه های آبخیزداری در بالادست که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده، در سیل ابتدای امسال عمل کرد و رسوبات بسیاری در پشت این سازه ها جمع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.