فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن دنا در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

ناوشکن «دنا» بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهد شد

قدس آنلاین: دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی، اظهار داشت: هفتم آذر نماد قدرت نیروی دریایی در دفاع مقدس است که تنها پس از گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی، طومار نیروی دریایی عراق در هم پیچیده شد.

وی افزود: پس از آن عملیات اسکورت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی دریایی آغاز شد که ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش را در طول جنگ اسکورت کرد که تنها ۲۰ فروند آن مورد اصابت قرار گرفت.

دریادار خانزادی با بیان اینکه توفیقات نیروی دریایی ارتش پس از دفاع مقدس به سمت آب‌های شرق خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند توسعه یافت، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد تجارت جمهوری اسلامی ایران از طریق دریا انجام می‌شود، بنابراین با وقوع دزدی دریایی، نداجا در محدوده خلیج عدن، تنگه باب المندب و حتی در مقطعی شرق اقیانوس هند وارد عمل شد.

محدوده عملکرد نداجا به دریای سرخ گسترش یافته

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در ماه‌های اخیر با نا امن شدن دریای سرخ که منجر به چند حمله به نفتکش شد، محدوده عمل ما به دریای سرخ توسعه پیدا کرد که ناوگروه‌های شصت و سه و شصت و چهار در دریای سرخ حضور داشتند و هم‌اکنون نیز ناوگروه شصت و چهارم با حضور ناو الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس در دریای سرخ حضور دارد و طی چند روز گذشته چند فروند کشتی نفتکش در دریای سرخ تا کانال سوئز اسکورت شده است.

خانزادی در خصوص دستاوردهای نیروی دریایی ارتش نیز اظهار داشت: از سال های گذشته ساخت ناوهای توپدار شروع شد، پس از آن تحت پروژه موج ساخت ناوشکن ها آغاز شد که تا کنون سه فروند از این ناوشکن ها ساخته شده است.

وی افزود: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده است و به آب انداخته شده، تست های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم. دماوند با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

دنا بهمن ماه به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

خانزادی با بیان اینکه دماوند نسل جدید از شناور است که سطح مقطع راداری پایین تری برخوردار و چالاک تر است، اظهار داشت: انشاالله بهمن ماه شاهد خواهیم بود که ناوشکن دنا به نداجا ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی‌ دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند سال گذشته به نیروی دریای ملحق شد و امروز این ناوشکن در حال آماده شدن برای ماموریت اقیانوسی است.

وی گفت: ناو تفتان کار ساخت کاسه آن به پایان رسیده و امیدواریم این ناوشکن در سال ۹۹ به نیروی دریایی ملحق شود. 

دریادار خانزادی با بیان اینکه زیر دریایی های غدیر به تسلیحات بومی و اژدر های بومی والفجر مسلح شده اند و در تیراژ بالا در نیروی دریایی بکار گرفته می شوند، تاکید کرد: زیر دریایی کلاس فاتح امروز در اختیار نیروی دریایی است و در ماموریت ها از آن استفاده می شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موضوع بعدی تسلیح زیر دریایی ها به موشک های زیر سطحی بود که سال گذشته این موشک تحت عنوان پروژه جاسک ۲ تست شد. البته این فناوری سال‌ها است که در اختیار وزارت دفاع است اما ما دقیق ترین موشک را انتخاب کردیم که می تواند با دقت بالایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد. 

وی گفت: همزمان الحاق یک فروند ناو مین شکار تحت عنوان صبا را به نیروی دریایی خواهیم داشت. همچنین الحاق پهپاد سیمرغ با مداومت پرواز ۲۴ ساعته و توانایی حمل انواع سلاح از جمله بمب، راکت و پرتابه را خواهد داشت.

دریادار خانزادی همچنین عنوان کرد: هواپیماهای آموزشی نسل جدیدی هم که ساخت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است به یگان هوادریای نیروی دریایی ملحق خواهد شد. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به فناوری سیلوهای موشک عمود پرتاب دست پیدا کرده ایم که توانایی انهدام موشک کروز را هم دارند، اظهار داشت: نسل بعدی زیر دریایی فاتح به سیستم رانش مستقل از هوا AIP مجهز خواهد شد که به پنهان کاری زیر دریایی کمک می کند که دستیابی به فناوری آن در مجموعه وزارت دفاع به طور کامل انجام شده است.

*کار ساخت ناوشکن سنگین تحت عنوان پروژه نگین از سال ۹۹ آغاز می شود

وی گفت: کار ساخت ناوشکن سنگین تحت عنوان پروژه نگین از سال ۹۹ آغاز می شود. همچنین در آینده کار ساخت زیر دریایی سنگین بعثت نیز شروع خواهد شد که ویژگی های خاصی دارد. 

دریادار خانزادی با بیان اینکه شناور موج شش با تناژ بالا از نوع شناورهای تری ماران با سه بدنه خواهد بود، تاکید کرد: همچنین در ناوهای جدید از رادار چشم عقاب که یک رادار آرایه فازی و چهروجهی ثابت است روی شناورها نصب می شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به تجهیزات جنگ الکترونیک خوبی دست پیدا کرده ایم، گفت: وسیله جدیدی که تاثیرات راهبردی برای نیروی دریایی دارد، پهپاد جدید دریا پایه است که توسط محققان نیروی دریایی ساخته شده است و یک پهپاد عمود پرواز است. پهپادهای دریایی ویژگی های پیچیده ای دارند چون اهداف در دریا متحرک هستند و تکنیک های بسیار پیشرفته ای در این پهپاد بکار رفته است. 

وی در خصوص تهدید آمریکا در دریا، تصریح کرد: تا امروز با اقتداری که در نظام وجود داشته آمریکایی ها به هیچ عنوان جرات تهدید مشتقیم ندارند و اقدامات آنها بیشتر نیابتی به منظور اسجاد فضای نا امنی است.

دریادار خانزادی عنوان کرد: اخرین اقدامات تروریستی آنها علیه نفتکشهای ایران در دریای سرخ اتفاق افتاد و امروز این امنیت را در دریای سرخ ایجاد کرده‌ایم که اگر آمریکایی ها دست از پا خطا کنند، سیلی محکمی دریافت خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان در خصوص رزمایش‌های این نیرو در سال جاری، گفت: به زودی رژمایش سه جانبه در منطقه شمال اقیانوس هند با شرکت کشورهای روسیه و چین خواهیم داشت که وس از آن هم رزمایش نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند را خواهیم داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.