خراسان شمالی- ۲۴ آبان ماه شوک خبری گرانی بنزین و سهمیه بندی سوخت باعث نگرانی، ترس و ایجاد سوال های مختلفی برای مردم از افزایش قیمت کالا ها و خدمات شد که این امر موجب واکنش های متعددی از سوی مردم و مجلس و مسوولان شد.

افزایش سه برابری گشت نظارت و بازرسی در خراسان شمالی

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: برخی مسئولان تاکید دارند که افزایش قیمت سوخت موجب افزایش قیمت کالا ها نگردد و از آرامش در بازار استان خبر می دهند ولی برخی از مردم نیز از افزایش خودسرانه کرایه پیک موتوری ها، خودروها و تعداد اندکی کسبه، گلایه مند هستند.

رییس اتاق اصناف بجنورد در این زمینه می گوید: از زمان اعلام افزایش قیمت بنزین قیمت ارز و دلار نیز افزایش یافت و اگر در بازار افزایش قیمت کالایی وجود دارد به دلیل افزایش قیمت دلار است نه افزایش قیمت بنزین.

مهدی امیدوار اظهار می دارد: بازاریان نباید به بهانه سهمیه بندی بنزین، قیمت ها را به صورت خودسرانه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین تعداد بازرسی و نظارت این اصناف سه برابر شده است می افزاید: خوشبختانه تا کنون تخلفی در این زمینه در شهرستان صورت نگرفته است و از شهروندان تقاضا داریم هرگونه افزایش قیمت و گرانی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

امیدوار به افزایش قیمت پیک موتوری ها و برخی کرایه خودروها اشاره می کند و می گوید: در این مدت پیک موتوری ها افزایش قیمت کرایه داشته اند که این موضوع مربوط به شهرداری است.

استقرار کانکس های بازرسی در سطح استان

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز می گوید: سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور نظارت بهتر و سهولت رسیدگی به شکایات همشهریان عزیز و جلوگیری از تخلف عده ای سودجو به بهانه گران شدن بنزین کانکس بازرسی در میادین اصلی شهر مستقر کرده است.

محمد کریمانفر می افزاید: در پی تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان و طرح تشدید بازرسی ها، دو  کانکس در میدان شهید و میدان کارگر بجنورد و یک اتاقک بازرسی نیز در شهرهای شیرون و اسفراین مستقر شده اند که از ساعت۷:۳۰صبح تا۱۹ عصر با تلفن ۱۲۴ همکاران این حوزه آماده دریافت شکایات هستند.

وی اظهار می دارد: همچنین  شهروندان  می توانند از طریق سایت WWW.۱۲۴.IR شکایات خود را اعلام کنند و بمحض ثبت شکایت بصورت روزانه بررسی می شود.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی های صورت گرفته نیز می گوید: اکنون ۲۰ گروه، کار نظارت و بازرسی از بازار استان را برعهده دارند که تا کنون بیش از هزار بازدید در این زمینه صورت گرفته است.

تشکیل ۲۵۴ پرونده تخلف اقتصادی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی نیز در راستای تمهیدات نظارتی تعزیرات حکومتی در شرایط فعلی جهت نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین و سودجویان می گوید: با توجه به تصمیات اخیر سران قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین و سوء استفاده برخی از افراد از این موضوع، گشت های مشترک تعزیرات حکومتی بمنظور رصد و کنترل ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری و واحدهای صنفی با همکاری سایر دستگاه های نظارتی استان منجمله سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل راهداری و حمل و نقل، شرکت پخش فرآورده های نفتی، نیروی انتظامی و ... در دو شیفت صبح و عصر بر امورات نظارت دارند.

سیدجواد سیدالموسوی اظهار می دارد: در این زمینه ۶ شعبه کشیک ویژه طرح سهمیه بندی بنزین برای رسیدگی به شکایت ها در شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کشیک ها در عصر است و تا یک ماه ادامه دارد می افزاید: پرونده تخلفات در طرح ویژه بازرسی سهمیه بندی بنزین خارج از نوبت رسیدگی و بشدت با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

سیدالموسوی ادامه می دهد: از ۲۵ آبان ماه تاکنون، ۲۵۴ فقره پرونده تخلف اقتصادی در استان تشکیل شده است که بیشتر آن مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است و در این مدت بخش حمل و نقل و بازار، بیشترین شکایت ها و تخلف ها را به خود اختصاص داده است. 

وی اظهار می دارد: متخلفان اقتصادی استان به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.