معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در فاز اول ۱۵ تقاطع و ۲۹ گذر پرتردد برای عبور عابران پیاده تا پایانسال ایمن سازی می شوند.

ایمن سازی ۱۵ تقاطع و ۲۹ گذر عبورعابران پیاده تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی دراین خصوص افزود: امسال یکی از تاکیدات شهردارمشهد درحوزه ترویج فرهنگ شهروندی، توجه به رعایت حق تقدم عابران پیاده از سوی خودروها درگذر از عرض خیابان است که این موضوع نیاز به ایجاد زیرساخت های لازم داشت.

وی اضافه کرد: براین اساس ابتدا جلساتی با حضور پلیس راهور برگزار، معابر پرتردد و نا ایمن شناسایی و برنامه ریزی های لازم برای ایمن سازی محل های عبور عابر پیاده در تقاطع ها و معابر شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول سه منطقه؛ یک، ۸ و ۱۱ برای ایمن سازی محل های عبور عابران پیاده انتخاب شده است، اظهارکرد: در حال حاضر و در فاز اول عملیات ایمن سازی گذرهای عابر پیاده درمحورهای بولوار احمد آباد و بعثت در منطقه یک، ملک الشعرای بهار، امام خمینی(ره) و دور میدان شهدا در منطقه ۸ و بولوار امامت در منطقه ۱۱ آغاز و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

کاظمی تصریح کرد: ایمن سازی محل گذرعبورعابران پیاده به دو صورت تیپ یک و دو اجرا می شود، که در تیپ یک گذرگاه به شکل سرعتکاه با ار تفاع ۱۰ سانتی متر از سطح و به وسیله تایل ودر تیپ دو نیز گذرگاه همسطح خیابان و با خط کشی متفاوت اجرا و مشخص خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده اکنون ۸ گذرعرضی به صورت تیپ یک و ۲۱ گذرعرضی به شکل تیپ دو در فاز اول دردست اجرا است که بخشی از آنها کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه محل عبورعابران پیاده در ۱۵ تقاطع نیز در حال اجرا است گفت: گذرهای عابر پیاده درتقاطع ها به صورت همسطح و به دو شکل تایل و خط کشی ویژه خواهد بود اما برای توجه بیشتر رانندگان خودرو درهنگام شب و حفظ ایمنی عابران گذرها مجهز به نواری از چراغ های ال ای دی خواهند بود که هم زمان با چراغ راهنمایی سبز و قرمزمی شوند وخودروها باید قبل از این نوار توقف نمایند.

وی افزود: درکناراصلاح، ایمن سازی گذرهای عابر پیاده، نصب چراغ راهنمایی و تابلوهای علائم ترافیکی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در راستای ترویج فرهنگ رعایت حق تقدم عابرن پیاده اقدامات فرهنگی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.