مدیرعامل موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان زیر مجموعه شرکت کشاورزی رضوی از تولید گوجه‌فرنگی برای نخستین بار توسط این موسسه خبر داد.

تولید گوجه ‌فرنگی برای نخستین بار توسط موسسه کشاورزی و موقوفات سمنان

به گزارش قدس آنلاین، رضا حقدادی بیان کرد: موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ در قالب کشت بهاره، یک هکتار از اراضی خود را به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص داد.
وی ادامه داد: این کشت به صورت پایلوت و در مزرعه برم دامغان از مزارع زیر نظر موسسه انجام شده است.
مدیر عامل موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان با اشاره به رقم مورد استفاده در این کشت خاطرنشان کرد: رقم کاشته شده در نخستین کشت گوجه‌ فرنگی در اراضی موسسه، گرین استار می‌باشد که مناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان نیز است.
وی ادامه داد: این رقم همچنین ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب، عملکرد بالاتری در مقایسه با سایر ارقام داشته است.
حقدادی، روش کشت این محصول را به صورت بذری عنوان کرد و افزود: کشت گوجه‌فرنگی در اردیبهشت سال جاری انجام و برداشت آن نیز در مهر ماه انجام شد.
وی درباره گستره توزیع و فروش این محصول تصریح کرد: گوجه فرنگی تولید شده در موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان به کارخانه‌جات شهرستان دامغان فروخته شده است.
حقدادی ادامه داد: با وجود اینکه موسسه گسترش تعامل و همکاری میان شرکت‌ها و موسسات سازمان اقتصادی رضوی را در دستور کار دارد، اما به دلیل بُعد مسافت تا مشهد، امکان انتقال و فروش این محصول به شرکت‌های آستان قدس رضوی امکان‌پذیر نیست.
وی استفاده از کودهای ماکرو و میکرو را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش تولید این محصول عنوان کرد و گفت: علاوه بر این می‌توان کاشت در زمین اصلی، آماده‌سازی مناسب زمین، تاریخ مناسب کاشت، آبیاری منظم و به موقع و... را نام برد.
حقدادی ادامه داد: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت و افزایش عرضه محصول گوجه‌فرنگی به بازار مصرف بوده‌ایم.
مدیر عامل موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان مرکز دامغان درباره مشکلات پیش روی کشاورزان در خصوص کشت گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده در سال جاری، مشکلاتی را برای فروش محصول به وجود آورده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.