علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور  دیروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران  در واکنش به ارائه طرح‌های متعدد استیضاح از سوی نمایندگان مجلس در ماه‌های پایانی این دوره از پارلمان و در حالی که حدود سه ماه تا انتخابات باقی مانده، گفت: در هیچ دوره تاریخی شاید مثل این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل نبوده‌ایم.

دولت در شرایط کنونی استیضاح وزرا را به مصلحت نمی‌داند

آرش خلیل‌خانه/

 علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور  دیروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران  در واکنش به ارائه طرح‌های متعدد استیضاح از سوی نمایندگان مجلس در ماه‌های پایانی این دوره از پارلمان و در حالی که حدود سه ماه تا انتخابات باقی مانده، گفت: در هیچ دوره تاریخی شاید مثل این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل نبوده‌ایم. این انسجام باید میان آحاد مختلف مردم، دولت و مردم و افرادی که در ساختار سیاسی هستند، شکل بگیرد. سخنگوی دولت با یادآوری و تأکید بر اینکه استیضاح حق مجلس است و کسی هم در این مورد تردید ندارد؛ افزود: اما زمان استفاده از این حق موضوع مهمی است. در شرایطی که ما از یک زخم بر جامعه خورده به سمت ترمیم عبور می‌کنیم و رو به آینده روشن حرکت می‌کنیم؛ این روند پسندیده نیست و دولت این روند استیضاح  به ویژه استیضاح دکتر حاجی‌میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) که حدود سه ماه است به این سمت منصوب شده است و بیژن زنگنه، وزیر نفت که بخش اعظم از تولید و فروش نفت ما بر عهده ایشان است  را به مصلحت نمی‌داند. سخنگوی دولت افزود: امیدواریم در یک خرد جمعی مجلس تصمیم بگیرد که در کنار هم به آلام جامعه پردازیم و بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو را دنبال کنیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره خسارت‌های مادی و انسانی در اثر نا آرامی‌های اخیر در کشورهم گفت: هنوز در این زمینه جمع‌بندی در اختیار دولت قرار نگرفته یا حداقل در اختیار من قرار نگرفته است؛ چون دستگاه‌های امنیتی این کار را دنبال می کنند. به محض اینکه آمار و اطلاعات و میزان خسارات مادی و انسانی جمع‌بندی شود، قطعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی گفت: گذشته از عدد و رقم و خسارت که مسئله مهمی و جبران پذیر هست، لطمات انسانی جانسوزی در این حادثه و ناآرامی‌ها رخ داد. همه ایرانیان فرزندان ما هستند، متاسفانه در ناآرامی‌های اخیر شماری از آنان قربانی شدند.

با خانواده‌های جان‌باختگان ابراز همدردی می‌کنم

ربیعی با بیان اینکه قصد دارم تبیین کلی در این خصوص صورت بندی کرده و ارائه کنم، گفت: اینکه آمریکا می‌گفت به جامعه ایران درد می‌دهم علیه دولت شورش کنند را همه شنیده اید. در اینکه در این سمت نگرانی‌ها، دلشوره‌ها و سختی‌ها وجود دارد، در این هم تردید وجود ندارد. وی گفت: در اینکه همه بتوانند اعتراض کنند خیلی ابهام ایجاد شده، به خصوص نسبت به من که شما گفتید چگونه باید اعتراض کند، ما پاسخی آماده داریم و کارهایی انجام می‌دهیم.

سخنگوی دولت اظهارداشت: متأسفانه جریانی می‌خواست جامعه را به سمت ناآرامی حرکت دهد. آن جریان البته قلیل هم بودند و موفقیتشان هم طوری نبود که به ثمر بنشیند، اما در این میان متأسفانه لطماتی داشتیم. همه در کنار هم هستیم و نباید فراموش کنیم که در این گونه حوادث تلخ این لطمات هم به وجود می‌آید. اکنون باید به سمت ترمیم برویم وهمه باید در کنار هم بایستیم. ربیعی گفت: به نوبه خودم با همه این‌ها همدردی می‌کنم و خانواده آن‌ها هم خانواده ما هستند، باید با یک تفاهم حرکت کنیم و نباید کسی موفق شود امید را از ما بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.