همدان _فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی است.

شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی است
به گزارش قدس انلاین ، سردار مظاهر مجیدی روز پنجشنبه  در گردهمایی بسیجیان همدان با اشاره به اینکه استان همدان ۸ هزار شهید دفاع مقدس و ۱۴ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است افزود: همدان شهر اسوه جهاد و مقاومت، شهید علی چیت‌سازیان است که مقام معظم رهبری همواره به سخن گوهربار این شهید که «اگر می‌خواهی از سیم خاردار دشمن عبور کنی باید از سیم خاردار نفس عبور کنی»، اشاره دارند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه همدان دارای آثاری با ارزش تاریخی و تمدنی با قدمت ۳ هزار و ۱۰۰ ساله است افزود: همدان مرکز تمدن اسلامی به شمار می‌رود که از این شهر تعداد بی‌شماری دانشمند برجسته از قبیل بوعلی سینا، رشیدالدین فضل‌الله همدانی، باباطاهر و ... برخاسته‌اند.
وی با اشاره به نقش آفرینی مردم همدان در در دوران انقلاب و دفاع مقدس، از سید جمال‌الدین اسدآبادی به نیکی یاد کرد و گفت: سید طباطبابی یکی از دو رهبر مشروطه از همدان برخواست و شهید مفتح، شهید قدوسی و شهید آیت‌الله مدنی نیز از همدان بوده‌اند.
مجیدی با بیان اینکه شهر و استان همدان در ۸ سال دفاع مقدس ۸ نقش پشتیبانی ایفا کرد و حداقل ۳۰۰ حمله هوایی به این استان شد خاطرنشان کرد: مردم همدان با جان، مال و غیرت خود در مقابل دشمن ایستادند و لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) و سپاه و بسیج  جنگیدند و بیش از ۸ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک‌هزار آزاده سرافراز تقدیم وطن و نظام کردند.
وی با بیان اینکه مردم همدان امروز نیز ایستاده‌اند و با حضور در تمام عرصه‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند گفت: آنها نجابت و صبر انقلابی را به منصه ظهور  گذاشته‌اند که موجبات یاس دشمن شده است
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امروز کلید ۴۰ منزل ساخته شده واگذار و ۲۰۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و بهزیستی تحویل زوج‌های نیازمند می‌شود.
وی از تشکیل ۵۹۷ صندوق قرض‌الحسنه خبر داد و افزود: این اقدام در حوزه اشتغالزایی حائز اهمیت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.