مراسم تجلیل از هنرمندان فعال در برنامه‌های متنوع دهه آخر صفر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به‌ ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد

هنرمندان فعال در برنامه‌های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، این مراسم با حضور محمدعلی چمی‌گو مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، محمدرضا کمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد، سردار حسینعلی یوسف علیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان کشور صبح امروز در دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) مشهد(واحد ۱۴) برگزار شد.
در این مراسم محمدعلی چمی‌گو بیان کرد: هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف مانند سرود، خوش‌نویسی و نقاشی‌خط توانستند با برگزاری برنامه‌های متنوع هنری، لذت زیارت زائران آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را در دهه آخر صفر دوچندان کنند.
مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: حدود دو هزار اجرای پاتوقی سرود در جوار حرم مطهر رضوی و مکان‌ها و مراسم‌ مختلف در دهه آخر صفر انجام شد که نزدیک به ۴۰ اجرا برای نخستین بار توسط گروه‌های سرود خواهران در محافل بانوان صورت گرفت.
وی اضافه کرد: حدود ۲۰ گروه سرود مشهدی و نزدیک به ۲۰ گروه از شهرهای دیگر کشور در این اجراها در دهه آخر صفر مشارکت داشتند.
چمی‌گو با اشاره به برگزاری جشنواره سرود «دختران سرزمین من» در سال جاری ادامه داد: حدود ۴۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که با وجود استانی بودن جشنواره، آثاری از اجراهای برخی گروه‌های سرود بانوان از استان‌های دیگر کشور نیز به دست ما رسید.
وی با تأکید بر برگزاری لیگ سرود کشوری در بخش برادران توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی طی سال جاری ابراز کرد: در این لیگ‌ سرود، اجراهایی که با برنامه‌ریزی خود گروه‌ها در محافل و برنامه‌های مختلف انجام می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها امتیاز خاصی داده می‌شود.
مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه دستورالعمل کامل برگزاری این لیگ‌ به مربیان سرود اعلام شده است، ادامه داد: گروه‌های سرود برتر بخش برادران برای اجراهای نوروزی به مشهد مقدس دعوت خواهند شد و رقابت اصلی را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌ها با هدف اجرای سرود در بین مردم جامعه و بهره‌گیری از هنر برای ترویج فرهنگ و معارف رضوی و اسلامی انجام می‌شود.
چمی‌گو گفت: با توجه به شکل‌گیری گروه‌های خوب سرود خواهران، لیگ سرود بانوان نیز با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد مشابه لیگ سرود برادران در سال جاری برگزار می‌شود.
وی به اجرای سرود در مناسبت‌های مهم ماه‌های آینده سال جاری مانند دهه فجر و ایام شهادت و میلاد حضرت زهرا(س) اشاره و اضافه کرد: از ظرفیت خواهران باید برای اجراهای سرود در مکان‌ها و محافل ویژه بانوان استفاده کرد.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: حامد عنقا تهیه‌کننده تلویزیون به تازگی اعلام کرده است که هر ساله ۴ کلیپ و نماهنگ حرفه‌ای با بهره‌گیری از بهترین شعرا، آهنگ‌سازان و خوانندگان کشور تولید کرده و بر آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) وقف می‌کند.
در این مراسم جمعی از هنرمندان و دست‌اندرکاران فعال در برنامه‌های هنری در رشته‌هایی مانند سرود خواهران و برادران، خوش‌نویسی، نقاشی‌خط و شعر دهه آخر صفر این مؤسسه با اعطای هدایایی به رسم یادبود تقدیر شدند.
معرفی و تجلیل از گروه‌های برگزیده جشنواره سرود دختران سرزمین من، پخش کلیپی از برخی فعالیت‌های متنوع مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر، اجرای سرود گروهی توسط بانوان حاضر در مراسم و پخش نماهنگ «شهادت» با تصویرهایی از اجرای گروه سرود آوای رضوان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوروز سال جاری، از دیگر برنامه‌های مهم این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.