وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از چیزهایی که می‌تواند در تغییر نوع کالاها و ارتقای کمیت سوغات با نگاه فرهنگی و هنری تأثیرگذار باشد، گذر فرهنگ و هنر است.

گذر فرهنگ و هنر در ارتقاء نوع و کمیت سوغات مؤثر است

به گزارش قدس آنلاین سید عباس صالحی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، امروزه به‌عنوان یکی از بخش‌های جدی اقتصاد خلاق بوده و اقتصاد خلاق نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های جدی اقتصاد رو به‌رشد جهانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه طولانی تاریخی و هنری ایران، ضعف موجود فعالان هنری و شاخه های هنری کشور، گفت: سهم فرهنگ و هنر در حوزه اقتصاد می‌تواند بسیار جدی‌تر از اکنون باشد و ظرفیت‌های بسیاری برای این امر وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از ایده‌هایی که در فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود با نگاه بخش خصوصی و دولتی این است که فرصت‌های بیشتری را برای اقتصاد فرهنگ و هنر ایجاد کنیم که بحث آن همان گذر فرهنگ و هنر است. 

صالحی یادآور شد: این گذر فرصتی را ایجاد می‌کند تا هم مردم مشهد و هم زائران بتوانند محصولات فرهنگی و هنری را در این فضا ببینند و بر سبد کالای مردم تأثیرگذار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح گذر فرهنگ و هنر از یک سال گذشته در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این اولین پروژه در مشهد است و چندین پروژه دیگر نیز در دست احداث است.

وی در توضیح برنامه ویژه برای سبد سوغات مشهد، گفت:  یکی از چیزهایی که می‌تواند در تغییر نوع کالاها و ارتقای کمیت سوغات با نگاه فرهنگی و هنری تأثیرگذار باشد، گذر فرهنگ وهنر است.

صالحی اظهار کرد: مشهد جانمایه یک ارتباط معنوی و فرهنگی است و به‌طور طبیعی کالاهای فرهنگی می‌تواند رابطه سریع‌تری را با سبد زائر داشته باشد، این بازار که در نقطه ارتباطی با زوار است، می‌تواند در سبد سوغات زائر از لحاظ محصول و نوع خرید تغییر جدی ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موقت یا دائم بودن گذر فرهنگ و هنر مشهد، اظهار کرد: ما در سطح کشور چندین گذر دائمی نیز دایر کردیم، اما تفاهم‌نامه این مجموعه دوساله است که امیدواریم این مجموعه ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.