وزیر خارجه دولت موقت بولیوی از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی پس از وقفه ای یازده ساله خبر داد.

بولیوی روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را از سر می گیرد

قدس آنلاین؛ «کارن لونگاریک» وزیر خارجه دولت موقت بولیوی روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت این کشور روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را پس از وقفه ای یازده ساله ازسر می گیرد.

لانگاریک در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما قصد داریم روابط دیپلماتیک با اسرائیل را ازسر بگیریم».

گفتنی است که در سال ۲۰۰۹، «ایوو مورالس» رئیس جمهور وقت بولیوی در واکنش به حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کرد و اسرائیل را یک رژیم تروریست خواند.

اما اکنون طبق اظهارات وزیر خارجه موقت بولیوی، رابطه دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی «صمیمانه و با رعایت احترام به حاکمیت [این رژیم] خواهد بود و هدف آن همکاری دوجانبه و سودمند است».

در همین راستا، «ایزرئیل کاتز» وزیر خارجه اسرائیل از این خبر استقبال کرد. کاتز در یک پیام توئیتری نوشت: «رئیس جمهور مخلوع، ایوو مورالس، دشمن اسرائیل بود، اما جانشین وی دولتی دوست با اسرائیل است که امکان پیشرفت این روند را فراهم می سازد».

به گزارش مهر، وزیر خارجه دولت موقت بولیوی پیشتر نیز برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ تاکنون، «والتر اسکار سراته» را به عنوان سفیر جدید بولیوی در واشنگتن منصوب کرد. سراته پیش از این نماینده دائم بولیوی در سازمان ملل بود.

گفتنی است که روز دهم نوامبر سال جاری، ایوو مورالس در پی اعتراضها به پیروزی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری برای چهارمین بار، از قدرت کناره گیری کرد و به مکزیک گریخت. در پی برکناری مورالس، اکثر مقامات بلندپایه بولیوی نیز از مقام خود استعفا دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.