سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انهدام یک بالگرد آپاچی در داخل خاک عربستان خبر داد.

انهدام یک بالگرد تهاجمی ائتلاف سعودی توسط نیروهای یمنی

قدس آنلاین؛ به گزارش شبکه خبری المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه گفت: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند بالگرد آپاچی وابسته به ائتلاف سعودی-آمریکایی را با  موشک زمین به هوا و با یک تکنولوژی جدید که بعدا فاش خواهد شد، سرنگون کرد.

یحیی سریع افزود: این بالگرد بامداد امروز در منطقه مجازه نزدیک منطقه عسیر هنگام تلاش برای انجام اقدامات خصمانه، سرنگون و هر دو سرنشین سعودی آن کشته شدند و بالگرد نیز به طور کامل در آتش سوخت.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن تاکید می کند که نزدیک شدن به آسمان این کشور ممنوع بوده و محلی برای تفریح نیست و از این رو نیروهای مسلح برای حفاظت از حریم هوایی یمن به طور کامل با هرگونه تلاش دشمنان مقابله خواهند کرد.

این در حالی است که یحیی سریع ۲۴ اوت سال ۲۰۱۹ از دو سامانه پدافند هوایی به نام «فاطر۱» و «ثاقب ۱» پرده برداشت و گفت که به زودی از سه سامانه جدید رونمایی خواهد شد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.