امام جمعه مشهد غافلگیر کردن مردم در عرصه‌های مدیریتی را گناهی نابخشودنی عنوان و اظهار کرد: این غافلگیری خلاف اسلامیت و انسانیت است، عارضه مهار مصرف بنزین تنها مسائل امنیتی نبوده و نیست که آن را فقط به دستگاه های امنیتی واگذار کنیم.

غافلگیر کردن مردم در عرصه مدیریتی گناهی نابخشودنی است/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با اشرار گران‌فروش

به گزارش قدس آنلاین ،  آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر برگزار شد، ضمن تشکر از حرکت مردمی هفته اخیر، اظهار کرد: حرکتی که مردم با ایمان ما در نقطه به نقطه کشور در عرصه دفاع از دین و نظام نشان دادند حرکتی ارزشمند بود و ارزشمندی به جایی رسید که ولی امر مسلمین با کمال صراحت اعلام تشکر کردند و فرمودند خدا شاکر از این مردم است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: وقتی انسان عبادتی انجام دهد که اقراری از ناحیه خدا بر قبولی عمل باشد عمل بزرگی است وجود امام زمان(عج) مظهر عظمت خدا است ولی فقیه نیز حجت امام زمان(عج) است، وقتی این راهپیمایی ها را انجام داده اید باعث شاکر بودن خدا شدید شاکر بودن خداوند ظهور انواع خوشبختی‌های اخروی و ابدی است.
وی متذکرشد: کسانی که این حرف را معتقد نیستند دموکراسی را که قبول دارند، مردم سالاری دینی که تبلور آن حضور مردم است و در هیچ نظام و مکتب و دکترین سیاسی سابقه ندارد را دیده اند، تمام اندیشه های دنیا دموکراسی را در حد مشارکت سیاسی می دانند مردم سالاری دینی در نظام ما مردم را در صحنه نظام قرار می دهد، اشرار جان مردم را با شرارت هدف قرار دادند.
خطیب نماز جمعه با بیان اینکه دموکراسی در مشارکت سیاسی تنها به دست نمی‌آید، بیان کرد: مردم در مردم سالاری دینی در این حرکت ها به عنوان عبادت و بندگی خدا و عملی با قداست و معنویت به صحنه می آیند، این یعنی دموکراسی قدسی که در هیچ نظامی سابقه ندارد.
آیت الله علم الهدی مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی را مقدس دانست و بیان کرد: این حضور در صحنه مردم مقدس است، مردم آقا و عزیز هستید ما می توانیم به شما مانند مردم زمان پیامبر(ص) و زمان امیرالمومنین(ع) ببالیم و افتخار کنیم اما بحث ما در این است مردمی که این قدر عزیز هستند را نباید در طرح های مدیریتی کشور غافلگیر کنیم.
وی غافل گیر کردن مردم در عرصه های مدیریتی را گناهی نابخشودنی عنوان و اظهار کرد: این غافلگیری خلاف اسلامیت و انسانیت است، عارضه مهار مصرف بنزین تنها مسائل امنیتی نبوده و نیست که آن را فقط به دستگاه های امنیتی واگذار کنیم، مردمی که این قدر با صفا و با صمیمیت حضور دارند چرا باید قصه را به دستگاه های امنیتی واگذار کنیم، این فکر که از مردم و هیجان آن ها بترسیم با صمیمیت مردم و مسوولین منافات دارد چرا باید از این مردم بترسیم؟
امام جمعه مشهد، عارضه امنیتی اصلاح قیمت بنزین را مربوط به عوامل اجنبی پرست مزدور معرفی و خاطرنشان کرد: باید این فکر را داشت که مبادا مزدوران از موقعیت استفاده کنند و خرابکاری راه اندازی کنند، این عارضه ای جنبی و فرعی است چرا که مزدوران می خواهند از هر موقعیتی استفاده کنند و نظام را سیبل تخریب ها قرار دهند.
وی با بیان اینکه مردم ما بصیر و هوشیارند، اذعان کرد: دستگاه امنیتی ما مقتدر و با احساس مراقب اوضاع است، ما تنها کشوری هستیم که قدرت شیطان در صدد براندازی آن است؛ ما آمریکا و اسرائیل را بدبخت کردیم، دستگاه های امنیتی و مردم باید آماده باشند در هر موقعیتی که مزدوران خرابکاری کردند دفاع کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نمونه آمادگی در جریان مشهد نشان داده شد با وجود اینکه مشهد سیبل دشمن بود، آمادگی دستگاه های امنیتی ما با یک دیگر و دستگاه قضا در این استان و آمادگی مردم و بسیج قهرمان کار را به جایی رساند که کوچک ترین خسارت را نتوانستند وارد کنند، اگر آمادگی مشهد در همه کشور بود مشکلی بوجود نمی آمد.
آیت الله علم الهدی اضافه کرد: عارضه عمده گران شدن بنزین معیشتی و اقتصادی است، اشرار سرکوب شدند اما اشراری که در مقابل اصلاح قیمت هستند گرانفروشان هستند، مسئله گرانی برداشته نشد! عارضه اصلاح قیمت بنزین در دست افراد سودجو همچنان به نتیجه نرسیده و کاری هم صورت نگرفته این ها از اشرار قبلی بدتر هستند.
وی متذکر شد: میوه فروش در آوردن بار، چند لیتر بنزین مصرف می کند که یک مرتبه گوجه را ۱۵ هزار تومان کند؟ این تنها در میوه فروش نیست در همه دستگاه های صنفی این اشرار حضور دارند؛ مسئله تنظیم بازار تنها بر عهده دولت نیست همه باید به میدان بیایند، پیشگیری از جرم وظیفه دستگاه قضایی است که باید با ضابطین خود قوی بایستند و جلوی این حرام خوری ها و گرانفروشی بگیرند.
امام جمعه مشهد خطاب به مسوولان، گفت: مردم در تنگنای معیشیتی هستند به داد مردم برسید، تحریم اقتصادی اثر نکرده؛ تمام مغازه ها پر از جنس است میوه فروشی ها پراز میوه است، دزدی و سودجویی کلان یک عده مردم را مستاصل می کند.

آیت الله علم الهدی الهدی در مقام تحلیل مصداق تقوا گفت: در حوزه مصرف با بیان سوره فرقان بیان شد معیار تقوا در مصرف اعتدال است که اعتدال دو مرز افراط و تفریط دارد.
امام جمعه مشهد در تبیین ماهیت اعتدال، خاطرنشان کرد: اعتدال از نظر مصرف در زندگی است، در قرآن کریم ماهیت اعتدال قوام بیان شده که قوام به معنای استوار سازی زندگی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اجازه مصرف نعمت ها به صورت خاص می باشد، اذعان کرد: استفاده از نعمت ها معتدل است، متعادل بپوشد، متعادل بنوشد، متعادل بخورد، خانواده بریز و بپاش خانواده اسلامی نیست در ویلای ۲ هزار متری یک خانواده سه نفره زندگی کند اسلامی نیست.
وی افزود: فردی که بخواهد خوراک و زندگی اش متعادل باشد باید بداند درآمد بیشتر برای او نیست درآمد بیشتر را به فقرا برگرداند، آدمی که این معیار زندگی اسلامی در زندگی اش وجود دارد خوردن، اشامیدن و تمام زندگی اش حلال است اما اگر کسی اینگونه زندگی نکرد و در مصرف زندگی اعتدال را رعایت نکرد هر مقداری که بخورد و بپوشد حرام است.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسئله اعتدال تنها در زندگی شخصی مهم نیست، یادآورشد: بودجه باید برنامه ریزی شود هر نهادی هر بودجه ای را می خواهد نباید به او تخصیص داد، در مسئله اعتدال در بودجه کشور بیشتر باید مراقبت کنیم این بیت المال مسلمان است، بودجه مهم نیست برنامه مهم است وقتی در مجلس بودجه را برنامه ریزی می کنند باید کارشناسی کنند تا بدانند برنامه ها چقدر برای کشور مهم است شما نماینده مردم هستید باید لزوم اجرای برنامه را نیز بررسی کنید.
امام جمعه مشهد تبلیغات پر زرق و برق در صداسیما را آفت دانست و عنوان کرد: چیزی که افت اعتدال اقتصادی است تبلیغات صداو سیما و تبلیغات کالاها است که مردم را بر مصرف و زندگی تجملی تحریک می کند که با اعتدال اقتصادی نمی سازد، نظام زندگی خانوادگی موقعیت اعتدال را از دست داده است که ناآرامی ها و دغدغه ها را در زندگی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.