ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی بر لزوم شفافیت و درایت مسوولان تاکید کردند و خواستار راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» به عنوان خواسته به حق رهبری و نیاز جامعه شدند.

«شبکه ملی اطلاعات» مطالبه به‌حق رهبری است که بر روی زمین مانده
به گزارش قدس آنلاین ، نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه شهرستان‌ها بر برخورد با گران فروشی در کشور تاکید کردند.

«شبکه ملی اطلاعات» مطالبه به‌حق رهبری است که بر روی زمین مانده

امام جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با بیان اینکه هر حکومتی که پشتوانه مردمی داشته باشد به حرکت خود ادامه می دهد، گفت: با پشتیبانی مردم انقلاب اسلامی پیروز شد و ۴۰ سال نیز با رهبری رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی همین مردم بصیر این نظام از تمام هجمه‌ها و تهدیدها حفظ شده است.

حجت الاسلام محمد بختیاری با اشاره فتنه اخیر دشمنان، این فتنه را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت: حکومتی که در آن امنیت وجود نداشته باشد آن حکومت پشیزی ارزش ندارد و اگر امنیتی وجود نداشته باشد ثروت‌ها نیز در امنیت نیست و ارزش ندارند.

وی تاکید کرد: دشمنان می‌خواستند ملت ما را در چاه اختلاف بیاندازند و رهبر معظم انقلاب این ملت را از فرو رفتن در این چاه نجات داد.

خطیب جمعه سرخس عنوان کرد: آفرین بر مردم ایران که با سخنان کوتاه مقام معظم رهبری نقشه دشمن را فهمیدند اگرچه که معترض بودند اما صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

بختیاری افزود: مسئولان باید به فکر رفع مشکل مردم باشند و نگذارند بار مشکلات مضاعف کمر مردم را بشکند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید اهل کذب و دروغگویی باشند،گفت: عشق مردم به رهبری به این خاطر است که ایشان همیشه شفاف با مردم حرف خود را زده‌اند.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات مطالبه به‌ حق رهبری بر روی زمین مانده است، عنوان کرد: دولت و نظام باید این چاله‌های فضای مجازی را جمع کند و جلوی فساد در فضای مجازی گرفته شود.

بختیاری تصریح کرد: فضای مجازی پر است از شبهات و مفاسد و هر کشوری حتی آمریکا و روسیه برای فضای مجازی خودشان مرز دارند و خطوط قرمز دارند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مجازی حق هر کسی است و مرزبندی در فضای مجازی باید انجام شود، گفت: نباید در فضای مجازی اطلاعات نادرست به جوانان داد و دولت وظیفه دارد فضای مجازی را امن کند.

امام جمعه سرخس در ادامه به سالروز شهادت شهید مدرس اشاره و عنوان کرد: شهید مدرس نماینده تراز انقلاب اسلامی بود و کسانی باید به مجلس بروند که مانند شهید مدرس، انقلابی باشند.

بختیاری با تاکید بر اینکه باید شرکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم، گفت: وظیفه ما تبیین اوصاف نماینده انقلابی است و کاندیدایی باید به مجلس برود که شاخص‌های انقلابی‌گری را دارد.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان بنده از کاندیدایی حمایت نمی‌کنم و هر کسی از جانب من هر حرفی بر حمایت فردی زد کسی قبول نکند و مردم کاندیدای اصلح را انتخاب کنند و ما فقط ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

هفته گذشته هم افتخار و هم سختی و رنج برای ملت ایران رقم خورد

امام جمعه موقت گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناباد گفت: گروهی به بهانه گرانی بنزین بیت المال را تخریب و غارت کردند که در این خصوص دو نکته وجود دارد نکته اول اینکه این توطئه برنامه ریزی شده بود.

حجت الاسلام رضا مدنی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده بودند که با کشاندن مردم به خیابان‌ها و ایجاد نا امنی به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و سپاه و بسیج طی 48 ساعت امنیت را به کشور برگرداندند، ادامه داد: موضع گیری حکیمانه رهبری مبنی بر حمایت از تصمیم سران نظام برای اصلاح قیمت بنزین تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.

امام جمعه موقت گناباد اضافه کرد: دشمنان فکر می‌کردند که رهبر جمهوری اسلامی در برابر اصلاح قیمت بنزین سکوت می‌کنند، مسوولین هم دچار اختلاف  می‌شوند و کشور به هم می‌ریزد، اما مقام معظم رهبری از خودشان هزینه کردند تا این غائله بخوابد.

مدنی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی علیه آشوب گران گفت : این روی دیگر سکه اتفاقات هفته گذشته بود که شکوهمندی و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در حال حاضر در اوج اقتدار خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: زدن پهباد امریکایی و توقیف کشتی انگلیسی توسط فرزندان غیور ایران، ذلت استکبار در برابر جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

مجلس نشینان باید غیورمردانه پای ارزش ها و دستاوردهای انقلاب بایستند

امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این بخش با اشاره سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) و نامگذاری این روز به نام روز مجلس اظهار کرد: امیدواریم مجلس نشینان و کرسی داران ما، غیورمردانه پای ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب بایستند نه اینکه عده‌ای با جمع کردن امضا از اغتشاشگران حمایت کنند.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه مردم باید فردی بصیر، اهل دفاع از ولایت که سینه در مقابل دشمن سپر کند را به عنوان نماینده انتخاب کنند، افزود: نباید فردی را به عنوان نماینده راهی مجلس کنیم که در مقابل جبهه غربی و عربی زانوی ذلت بزند.

وی با بیان اینکه جوان بودن به عنوان شاخصه‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به آن تاکید داشتند باید مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: فردی که در ولنجک و زعفرانیه خانه هزار متری دارد و دنبال سورچرانی است نمی‌تواند مدیری سودرسانی باشد.

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به اینکه اگر مردم پای حکومتی نباشند آن حکومت سقوط می کند، یادآور شد: مردم ایران اسلامی همان‌طور که انقلاب کردند در این ۴ دهه به خوبی حافظ انقلاب بودند و همواره با هوشیاری و حضور آگاهانه در تمامی عرصه‌ها توطئه و فتنه دشمنان را خنثی و آنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند، بنابراین دشمنان بدانند که ملت ایران دست از ارزش‌ها و آرمان های نظام و انقلاب بر نمی‌دارند.

رضایی تاکید کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی و تمام متصدیان باید بدانند که یکی از مسئولیت‌های بزرگشان، مسئولیت دینی و ملی در برابر مستضعفان و محرومان است که باید در تصمیمات و برنامه ریزی‌هایشان محرومین، انقلابیون و ولایتمداران را لحاظ کنند نه افراد نزدیک و هم حزبی خودشان را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه باید مسوولان همت خودشان را برای پُر کردن شکاف‌های عمیق اقتصادی و اجتماعی بین فقیر و غنی صرف کنند، اظهار کرد: مردم از هر مسوولی که در راستای ریشه کنی فساد و حقوق های نجومی گام بردارد حمایت می‌کنند.

نمایندگان مجلس، ایستادگی و دفاع از حقوق مردم را از شهید مدرس یاد بگیرند

امام‌جمعه کاشمر هم ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر که در جوار زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند که چگونه یک تنه در برابر مخالفان می‌ایستاد و از حقوق مسلمانان و خدا دفاع می‌کرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی با گرامی‌داشت هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس ابراز کرد: باید در تبیین و ترویج اندیشه‌ها و افکار شخصیتی شهید مدرس در جامعه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌ها، بزرگان و مشاهیر علمی، فرهنگی و دینی دیدگاه و تعابیر شنیدنی و قابل تاملی از شهید مدرس(ره) دارند، اظهار کرد: اگر چه در کنار تربت این عالم شهید قرار داریم، اما شخصیت و منزلت آن را نشناخته‌ایم.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آیت الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس، بر الگوگیری نمایندگان مجلس از این شخصیت سیاسی، علمی و فقهی تاکید کرد و یادآور شد: آیت الله مدرس در مجلس بر اساس ایمان و باوری که داشت از لوایح دفاع و انتقاد می کرد و هیچ‌گاه تسلیم جوسازی و تهدیدها نمی‌شد و دنباله رو جامعه بین الملل نبود.

طباطبایی با ابراز تاسف از اینکه برخی از نمایندگان برای تصویب AFTF رایزنی و از آن دفاع می‌کنند، ادامه داد: اگر قرار است نمایندگان دین را از ملت بگیرند دنباله رو جوامع بین اللملی باشند.

وی گفت: شهید مدرس در برابر توهین‌های استعمارگران می‌ایستاد، به طوری که مخالفت‌های مکررش با رضاخان او را نیز به زانو درآورد.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه مردم نمایندگانی می‌خواهند که دلسوز دین و ارزش‌ها باشند، اظهار کرد: شهید مدرس به خوبی قدر مجلس را می‌دانست و از حقوق مردم، ارزش‌های دینی، حق و عدالت و باورهای مردم دفاع می کرد.

مدرس مرد خدا در شجاعت و دیانت بود

 امام جمعه بردسکن امروز در خطبه های نماز جمعه، با برشمردن ویژگی‌های یک نماینده برای حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدرس مردی واقعا شجاع در زمان خویش بود و امروز ما به این گونه نمایندگانی مثل مدرس نیاز داریم.

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی با برشمردن شاخصه‌های یک نماینده خطاب به مردم افزود: افرادی که خود را می‌خواهند به عنوان کاندیدا به مردم معرفی کنند، واقعاً اگر در خود روش و منش مدرس را می‌بینند حضور پیدا کنند.

وی در ادامه به طرح دشمنان ایران توسط استکبار جهانی و صهیونیزم جهانی که در کنار آنان سلطنت‌طلب‌ها، یهودی‌ها بودند اشاره کرد و گفت: تحرکات استکبار جهانی از زمان خارج شدن ترامپ از سال ۹۶ از برجام کلید خورد و به دنبال فرصت برای آشوب بودند.

امام جمعه بردسکن هوشیاری مردم ایران را ستود و گفت: حضور میلیونی مردم در روزهای اخیر در کشورمان که از استان‌های مختلف آغاز و با حضور بی‌سابقه مردم تهران پایان یافت، همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امینی با یادآوری فتنه سال ۸۸ و ۹۶، خاطرنشان کرد: دشمنان در روز نهم دی که یادآور حضور پررنگ مردم در حمایت امام و رهبری بود دشمنان قصد داشتند با اغتشاشات در کشور یوم الله نهم‌ دی و در ادامه ایام دهه مبارک فجر که برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان کشیدن آشوب به زمان انتخابات بود که همگی با هوشیاری مردم عزیز کشورمان خنثی شد.

امام جمعه بردسکن توجه به فرامین مقام معظم رهبری را ضروری دانست و اظهار کرد: مردم ایران در تمامی عرصه‌ها شعور و بصیرت خود را نشان داده‌اند.

گرانی بنزین درکشور اگر از روی تدبیرانجام می شد این اتفاقات نمی‌افتاد

امام جمعه تایباد در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تایباد که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع امام صادق(ع) برگزارشد با اشاره به حوادث بعد از گرانی بنزین درکشور اظهار کرد: گرانی بنزین در کشور اگر از روی تدبیر انجام می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد و بستر ساز حوادثی که مسبب آن منافقین وبدخواهان نظام اسلامی بودند نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی با اشاره به آیه ۵ سوره طلاق عنوان کرد: این آیه شریفه چند پیام مسرت بخش دارد؛ هر اجتماعی که باتقوا زندگی کند به دونعمت بزرگ دست می‌یابد، یکی عاقبتشان ختم به خیر و دیگری گناهان آنها بخشیده می‌شود، آینده را امیدوار و گذشته را مسرت بخش می‌کند و کسانی که این‌گونه زندگی کنند مشمول عنایت خداوند هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حسن مدرس و روز مجلس ادامه داد: آیت الله شهید حسن مدرس که به دست ماموران پهلوی دراین ایام به شهادت رسید فردی خدااندیش بود و نمایندگان مجلس نیز باید همانند شهید مدرس درخدمت ملت باشند و برای خدا کارکنند.

حضورحماسی مردم اعلام وفاداری به رهبری و نظام بود

امام جمعه داورزن درخطبه نماز جمعه داورزن که درمحل مصلی‌موقت شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: حضور حماسی ملت قهرمان و وفادار به انقلاب به ویژه حضور میلیونی مردم تهران در محکومیت جنایت اراذل واوباش و اربابان خارجی آنها اعلام وفاداری به مقام معظم رهبری و نظام بود که اعلام کردند ما به عشق رهبری آمده‌ایم.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: ای کاش مسئولان مانند رهبری با مردم سخن می‌گفتند وقدر ملت وفادار و انقلابی را می‌دانستند، مقام معظم رهبری با تمام وجود این ملت را باور دارند و به آنان احترام می‌گذارد، این درسی برای همه مسئولان است چون این مردم ولی نعمت ما هستند.

وی با اشاره به حوادث اخیر که مسئولان دولتی برای کنترل این حوادث مجبور به قطع اینترنت و تلگرام شدند، افزود: قطع اینترنت تاثیر مهمی در کوتاه‌شدن زمان حوادث داشت و این مسئله آن‌قدر مهم بود که آمریکا برای اغتشاش و ضربه بیشتر به جمهوری اسلامی ایران اعلامیه می دهد که تلگرام باید وصل شود.
علی‌زاده با اشاره به حمایت دولت از شبکه ملی اطلاعات ابرازکرد: گله ای که وجود دارد آن که مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی داشته‌اند که متاسفانه مورد غفلت وکم لطفی قرارگرفته و دولت باید از پیام رسانان داخلی حمایت کند.

امام جمعه داورزن با با بیان اینکه در آستانه انتخابات مهم مجلس هستیم تصریح کرد: مواظب انتخابمان باشیم انتخاب ما می‌تواند سرنوشت جامعه ما را عوض کند، افرادی را انتخاب کنیم که به طور واقع ولایت‌مدار، شجاع، صاحب نظر ودلسوزقشر محروم باشند.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.