گیلان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بسیاری از مراکز آموزشی درمانی گیلان، فرسوده و از حداقل های امکانات تشخیصی و آزمایشگاهی از جمله سی تی اسکن و MRI بی بهره اند.

مراکز آموزشی درمانی گیلان فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،ارسلان سالاری  با بیان اینکه دانشگاه با بدهکاری ۶۵۰ میلیاردی مواجه است، افزود: اگر تمامی مطالبات دانشگاه از سوی سازمان های بیمه گر پرداخت شود تا با آن بدهی های خود را بپردازیم، باز هم بالغ بر ۳۰۰ میلیارد بدهی خواهیم داشت که ما به ازای آن چیزی وجود ندارد، اگر با همین وضعیت، پیش برویم و فکری برای اصلاح فرایندها صورت نگیرد، قطعاً ۳۰۰ میلیارد دیگر نیز بر بدهی های دانشگاه افزوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب، نیاز به خود گذشتگی و ایثار در تمامی بدنه دانشگاه است تا با همدلی و تعامل بیش از پیش برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: اگر چه تحریم های ناجوانمردانه و شرایط اقتصادی موجود، وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی را تحت الشعاع خود قرار داده است، اما وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از لحاظ توسعه زیرساخت ها، گسترش فضاهای آموزشی و درمانی، تامین تجهیزات تشخیصی، تکمیل سایت دانشگاه و... در وضعیت بدی قرار دارد.

سالاری گفت: گیلان تنها استانی است که نتوانسته از ظرفیت طرح تحول سلامت برای بهبود وضعیت زیر ساخت های خود استفاده کند، در حالی که بسیاری از دانشگاه هایی که سال ها بعد از علوم پزشکی گیلان تشکیل شده اند، امروز از نظر بهبود زیر ساخت ها، وضعیت مطلوبتری از گیلان دارند.

وی با بیان اینکه، تنها دانشگاهی هستیم که نتوانسته ایم طرح تحول سلامت شهری را در استان راه اندازی کنیم، یادآور شد: برای اینکه پزشکان و کادر درمانی بتوانند خدمات مناسب ارایه کنند، نیاز به زیر ساخت و امکانات مناسب دارند. در حالی که امروز بسیاری از مراکز آموزشی درمانی گیلان، فرسوده و از حداقل های امکانات تشخیصی و آزمایشگاهی از جمله سی تی اسکن و MRI بی بهره اند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کارهایی که در گذشته با هزینه های کم و در شرایط عادی قابل انجام بود، در دانشگاه انجام نشده و امروز همان کارها را باید در شرایط سخت و با هزینه های بیشتر انجام دهیم که این مهم بدون دلسوزی و از خودگذشتگی قابل انجام نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.